excel problem "lille"
Fra : Thomas

Dato : 17-02-03 19:47

jeg har et regnskab for mit spil på nettet
jeg har så den regner ud hvor meget jeg har vundet.
men hvis jeg taber regner den det også ud efter sammen.
A1 = insats
A2 = odds
A3 = + / -

Så jeg har sagt i A3 =a1*a2
og det er jo rigtigt nok
men hvad hvis jeg taber væde målet
jeg kan jo ikke sige =a1*a2 hvis jeg har skrivet A2 -1,25 for så mister jeg
meger end jeg spiller for, og det går jo ikke.
kan man lave en formel da heder fx .
hvis A2 er - så skal den lave A1 om til - xxx og xxx er det tal da stå der.

håber at i kan hjælpe mig og forstå spørgsmålet

hilsen thomas

Fra : AYS

Dato : 18-02-03 02:05

> kan man lave en formel da heder fx .
> hvis A2 er - så skal den lave A1 om til - xxx og xxx er det tal da stå
der.

Jo -
brug =hvis( test; sand; falsk ) i den danske og
=if( ...... ) i uk vers