Udskifting af Yoke(bøjle) kobling med DIN ~
Fra : Esben Zeuthen

Dato : 17-02-03 16:16

Hej

Er der nogen der ved om dette er noget man kan gøre selv eller om det kræver
en prof.?

Jeg tænker på at bestille DIN-koblingen fra DiveInn og selv foretage
udskiftingen. Ideen er at jeg så kan bruge 300bar flasker herhjemme, men
sydpå er Yoke nok det mest tilgængelige koblingssystem, så jeg vil skifte
tilbage til Yoke inden turen til Rødehavet Der er naturligvis kun fidus
i det, hvis jeg kan foretage udskiftingen selv, da det ellers hurtigt vil
blive en bedre forretning at anskaffe en ny regulator...

Mvh. Esben

Fra : Nicholas von Rosen

Dato : 17-02-03 16:26

Hej Esben

Jeg har selv foretaget "operationen" på begge mine Abyss'er - det kan du
sagtens klare selv....

Nicholas

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 17-02-03 22:30

"Esben Zeuthen" <zept@diku.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg tænker på at bestille DIN-koblingen fra DiveInn og selv foretage
> udskiftingen. Ideen er at jeg så kan bruge 300bar flasker herhjemme

300 bar ved jeg ikke med, men DIN er altid en god idé :)

>, men
> sydpå er Yoke nok det mest tilgængelige koblingssystem, så jeg vil skifte
> tilbage til Yoke inden turen til Rødehavet

I stedet kunne du bare skifte til DIN og så skrue en bøjle ovenpå når du
skal tilrødehavet så har du dem mest flexible løsning :)

Fra : Nikolaj Østergaard J~

Dato : 18-02-03 00:45

der er ingen forskel om du skal skifte til 200 bar DIN eller 300 bar DIN
.... (processerne er ens)
..... ingen problemer (foruden at spænde med det rigtige moment)...

nøj

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 18-02-03 15:30

"Nikolaj Østergaard Jensen" <nik@mobilixnet.dk> wrote in message
> der er ingen forskel om du skal skifte til 200 bar DIN eller 300 bar DIN
> ... (processerne er ens)
> .... ingen problemer (foruden at spænde med det rigtige moment)...

ok!.. var det til mig?.. jeg tror ikke helt jeg forstår :)

Fra : Esben Zeuthen

Dato : 18-02-03 17:35

Hvad er der galt med 300 bar?

Bøjle ovenpå? Jo, men så skal jeg jo købe 2 løsdele og ikke én... Det er jo
dyrere.. og sååå tit kommer jeg jo heller ikke til Rødehavet *G*

/Esben

Fra : Nikolaj Østergaard J~

Dato : 19-02-03 00:31

Du må vælge om du vil:

1) bruge bøjle herhjemme og så kunne tage direkte til rødehavet
2) skifte til 200 eller 300 bar DIN og derefter have følgende muligheder i
rødehavet:
2a) købe en DIN til bøjle adapter og skrue den på.
2b) afmontere din DIN kobling og montere din bøjlekobling igen ....

du kan sagtens bruge din 300 bars DIN til 200 bar ... der er bare 7
gevind-rynker mod 5 på 200 bar-udgaven.....

personlig bruger jeg metode 2 + 2b....... og det er ikke noget problem at
skifte det selv ( bare man spænder koblingerne med det korrekte moment)....

NØJ