Problem med Outlook 2000 i Win XP
Fra : Klostervej

Dato : 17-02-03 16:00

Hej!
Min pc - eller rettere - min Office 2000 har fået et problem. Når jeg logger
på pc'en og åbner outlook og tjekker post osv. - og så lukker outlook igen
for ikke at have den til at stå i baggrunden (og jeg ved godt løsningen på
min problem kunne være, blot at lade den stå), og så senere på dagen igen
vil ind i Outlook for at tjekke post (uden at pc'en har været sluttet -
eller logget af for den sags skyld) - ja, så vil den ikke åbne outlook. Jeg
har prøvet de forskellige ikoner, men der sker bare intet.
Når så jeg om aftenen skal lukke pc'en ned, så får jeg den der programfejl
hvor man skal svare "afslut nu" (outlook) inden jeg kan få lov til at slukke
pc'en. Når jeg så har gjort det, så "åbnes" outlook faktisk i den proces -
for at lukke ned som jeg jo har bedt den om.
Det er lidt træls. Er der mon en simpel løsning på problemet? Jeg er ikke
nogen it-haj, så længere tekniske forklaringer kan I godt spare væk -
Det skal være rimelig til at gå til - ellers lever jeg med problemet. Så vil
jeg nok bare vænne mig til ikke at lukke for outlook. Tidligere har der
ingen problemer været, og jeg synes ikke vi har ændret noget....
Håber én eller anden kan hjælpe.
Mvh
Dorthe

Fra : pre

Dato : 17-02-03 19:54

Der er selvfølgelig en logisk forklaring - den kan være svær at finde,
ikke mindst fordi XP stadig er "ny og ukendt og fyldt med fejl".
Det kræver nok lidt eksperimenter, f. eks. ville jeg om aftenen trykke
på Ctrl+ALT+Del for at fremtvinge den liste over programmer der er åbne.
Det behøver ikke kun at være den øverste linie, jeg havde i lørdags fat
i en installation hvor alting kørte med sneglefart og med en
overanstrengt CPU. Det var såmænd Outlook der kørte i 5 (fem) udgaver.

Det kan vel næppe tænkes at Outlook prøver at hente post hver x minut?

En nødløsning kunne være at minimere Outlook, det skulle ikke være et
problem i vore dage.

"Den der programfejl" er det noget med "Outlook performed ..." for så
har jeg et gæt.
© pre 2003

-
[...]
: