Hvad er ægte Firewall?
Fra : Preben Kristensen

Dato : 17-02-03 11:01

Hej

Håber nogen i denne gruppe kan svare mig på ovenstående spørgsmål.

3Com skriver at deres 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway har
indbygget firewall.

Men ser man på f.eks www.proconsult.dk så skriver de at den ikke har
indbygget firewall.

De siger derimod at Linksys BEFSX41 Bredbåndsrouter har indbygget firewall.

Hvad skal man tro på? Hvad er rigtig og hvad er forkert?

Er der nogen i gruppen der har erfaring med Linksys BEFSX41 Bredbåndsrouter?

Eller evnt. vil anbefale et andet produkt. Helst til en overkommelig pris

Preben Kristensen
prebengk@tdcadsl.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 17-02-03 22:11

In article <3e50b2d0$0$118$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Preben Kristensen wrote:
> [...]
>
> De siger derimod at Linksys BEFSX41 Bredbåndsrouter har indbygget firewall.
>
> Hvad skal man tro på? Hvad er rigtig og hvad er forkert?

Jeg har Wireless versionen af 3Com'en. Den har en NAT firewall med
mulighed for at åbne for indkommende porte, spære for klienter fra
indersiden etc. Den har endog noget anti-hacker logik. Jeg anser
den for lige så meget firewall som alle andre routere med NAT.

> Er der nogen i gruppen der har erfaring med Linksys BEFSX41 Bredbåndsrouter?
>
> Eller evnt. vil anbefale et andet produkt. Helst til en overkommelig pris

Jeg kan da anbefale at du downloader brugsanvisning til begge, og ser
hvilken der lever op til dine krav.

Fra : BB

Dato : 17-02-03 22:33

"Preben Kristensen" <prebengk@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Bredbåndsrouter?

> Eller evnt. vil anbefale et andet produkt. Helst til en overkommelig pris

Jeg vil helt klart anbefale denne:
http://www.multitech.dk/edbvis.asp?id=NETDSL4F
Jeg har haft flere routere, også 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway. Den
mangler bare nogle ting som Longshine har.

VH
BB
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.

Fra : Preben Kristensen

Dato : 18-02-03 10:56

"BB" <BB@tdcnospamadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har haft flere routere, også 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway. Den
> mangler bare nogle ting som Longshine har.

Tak for tip. Man kan jo lige så godt købe noget andre har gode erfaringer
med.

Preben Kristensen
prebengk@tdcadsl.dk

Fra : BB

Dato : 18-02-03 15:42

> [...]
Den

> Tak for tip. Man kan jo lige så godt købe noget andre har gode erfaringer

Hvis den skal sidde på tdcadsl, så er det det samme som jeg og det køre
bare

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 17-02-03 23:27

Preben Kristensen wrote:
> Hvad skal man tro på? Hvad er rigtig og hvad er forkert?

Hvor mange tekniske dokumenter kan du finder, der beskriver hvordan
firewallen virker?

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Kunst? http://www.firewallmonkeys.com/songs/