Aftryk af de små fødder ?
Fra : Los Lobotomys

Dato : 14-02-03 22:29

Hej Forældre

Vores lille søn på 1 måned og en slat vokser som ukrudt. Vi påtænker at lave
hånd og fod aftryk snarest. Hvad har i brugt ler/maling eller andet til
dette ? Hvad er godt og hvad er skidt ?
Vi tænkte på fingremaling fra BR hvis det skal males men holder det ? Det
kunne være sjovt hvis det holdt så den unge herre en dag selv kunne se hvor
lille han var ?
Med håb om alle mulige input, forslag og ide´r

God weekend

mvh René Hansen

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 14-02-03 23:13

Los Lobotomys (_lukather@get2net.dk) skrev i
3e4d5f7d$0$165$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> Vores lille søn på 1 måned og en slat vokser som ukrudt. Vi påtænker
> at lave hånd og fod aftryk snarest. Hvad har i brugt ler/maling eller
> andet til dette ? Hvad er godt og hvad er skidt ?

En stempelpude brugte vi på sygehuset. Efterfølgende har vi brugt
fingermaling fra Panduro

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Lumholdt&Riber

Dato : 14-02-03 23:08

Hej
Jeg ville bruge trylledej og så male det med eks. hobbylak fra Panduro efter
brændingen, det bliver flot,

God fornøjelse

Pernille

Fra : Lykke Andersen

Dato : 15-02-03 13:51

trylledej er rigtig godt.
skal i holde barnedåb, er det et skønt bordkort, hvis i altså har et
tålmodigt barn, der vil træde mange gange.
eller har vi brugt akvarel eller anden vandfarve, de er lette at vaske af
igen.

Fra : Musen

Dato : 15-02-03 23:20

Hejsa
Tillykke med den lille gut. Ja det går bare SÅ stærkt Vi lavede selv
aftryk af vores søn da han var 3 uger gammel, og igen da han var 6 mrd.
Nøøøj de var vokset de fødder.
Vi brugte ganske almindelig vandfarve, som vi malede på hhv. en hånd og en
fod. Da det var tørt sprayede jeg det med hårlak, det skulle få det til at
holde længe.
Til jul lavede jeg aftryk af hans ene hånd i saltdej. Det fungerede rigtig
godt, men jeg er ikke helt klar over, hvor længe sådan noget kan holde.

God fornøjelse

--
Med Venlig hilsen Mia

Fra : JN

Dato : 16-02-03 21:25

"Musen" <xxmivse@sol.dkxx> skrev i en meddelelse

> godt, men jeg er ikke helt klar over, hvor længe sådan noget kan holde.
>
> God fornøjelse
>
> --
> Med Venlig hilsen Mia

Hej Mia

Hvordan lavede i saltdejen?

Vi har prøvet at lave en saltdej med 4 del mel, 1 del salt og 1,5 del vand.
Derefter i ovnen ved 175 grader i 2-3 timer.
Den opskrift har vores søn fundet i et "Anna og Lotte"blad.
Men figurerne hævede i ovnen og har derfor ødelagt hans håndaftryk.

Hvad har vi gjort forkert?

Hilsen fra Lisbeth

Fra : Los Lobotomys

Dato : 17-02-03 21:33

Hej alle

Tusind tak for alle jeres input

mvh René

Fra : Linda

Dato : 18-02-03 11:11

Vi brugte almindelig fingermaling fra BR, men jeg tror det skal enten
lamineres eller dækkes over med "englehud" hvis det skal holde længe og det
skulle det jo gerne.

Linda