firewalls, hvilken? software eller hardwar~
Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 14-02-03 12:38

jeg kører lige nu med sygate personal firewall. Men jeg tænker på om ikke en
port baseret vil være bedre? Er der nogen der kender en port baseret
firewall til windows 2000? Og så har jeg også tænkt på løsningen med at købe
en router til en 500-1000 kr og bruge dens firewall løsninger. Hvad siger i
andre til de ideer? hvad vil i anbefale?

/SoulWalker

---

Fra : Christian Andersen

Dato : 14-02-03 12:45

Ejvind \"SoulWalker\" Toft wrote:

> Hvad siger i andre til de ideer? hvad vil i anbefale?

Jeg vil anbefale dig at sætte din computer korrekt op, så har du ikke
brug for en firewall.

Læs mere her (hvis du bruger Windows 2000):

http://a.area51.dk/sikkerhed/w2k_workstation

http://www.hsc.fr/ressources/breves/min_srv_res_win.en.html.en (nede i
øjeblikket)

Hvis du bruger Windows 98 kan du med fordel slå NetBIOS fra. En
vejledning findes her:

http://grc.com/su-bondage.htm

--
Save aix1!

Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 14-02-03 12:58

"Christian Andersen" <w9luodn02@sneakemail.com> skrev i en meddelelse

> Hvis du bruger Windows 98 kan du med fordel slå NetBIOS fra. En
> vejledning findes her:

Tro mig jeg har længe slået netbios og sådan noget fra ;) Og jeg bruger
windows 2000 (dejligt system)

/SoulWalker

---

Fra : Christian Andersen

Dato : 14-02-03 13:16

Ejvind \"SoulWalker\" Toft wrote:

> Tro mig jeg har længe slået netbios og sådan noget fra ;) Og jeg bruger
> windows 2000 (dejligt system)

Jamen så følg Niels Callesøes og franskmændenes glimrende vejledninger og
få en 'netstat -an' der ser sådan ud ved boot:

C:\>netstat -an

Active Connections

Proto Local Address Foreign Address State
TCP 127.0.0.1:135 0.0.0.0:0 LISTENING

--
Save aix1!

Fra : Ejvind \"SoulWalker\~

Dato : 14-02-03 13:53

> få en 'netstat -an' der ser sådan ud ved boot:
>
> C:\>netstat -an

Okay så kort kan jeg dog ik få den men det er også derfor jeg har firewall
;) port 135 er umulig at lukke på andre måder

---

Fra : Kasper Dupont

Dato : 14-02-03 16:20

Ejvind \"SoulWalker\" Toft wrote:

> port 135 er umulig at lukke på andre måder

Hvis du kigger lidt nærmere på den liste Christian postede,
så vil du se, at der kun blev lyttet på localhost. Altså
ikke noget, der giver grund til at bruge en firewall.

for(_=52;_;(_%5)||(_/=5),(_%5)&&(_-=2))putchar(_);

Fra : Madsen

Dato : 14-02-03 14:17

Ejvind "SoulWalker" Toft skrev:

> Okay så kort kan jeg dog ik få den men det er også derfor jeg har
> firewall ;) port 135 er umulig at lukke på andre måder

Det kan nu altså godt lade sig gøre. Den er lukket her både på
Win2000 og XP uden brug af firewall. Det er bla. beskrevet i den
artikel som Christian Andersen har nævnt tidligere.

<http://www.hsc.fr/ressources/breves/min_srv_res_win.en.html.en>
(Er ikke nede her).

Madsen.

Fra : BB

Dato : 14-02-03 13:39

"Ejvind "SoulWalker" Toft" <email@REMOVEetoft.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en router til en 500-1000 kr og bruge dens firewall løsninger. Hvad siger
> andre til de ideer? hvad vil i anbefale?

Jeg kan anbefale følgende
http://www.longshine.de/produkt/Router/883r-dsl-4f.htm
Koster 650,-

VH
BB
København

*Remove NOSPAM in my mail address for personal mail.*
Norton AntiVirus is sending my email.