Farvekoder
Fra : Bo Nielsen

Dato : 12-02-03 11:35

Hej
Farver har jo farvekoder, men har tranperant også en kode?

Bo

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 12-02-03 12:03

"Bo Nielsen" <bo.nielsen@jur.ku.dk> writes:

> Farver har jo farvekoder, men har tranperant også en kode?

Nej, desværre ikke. De steder man kan bruge transparent skal
man *enten* skrive en farve *eller* skrive ordet "transparent".

Personligt glæder jeg mig til rgba-farver i CSS3, men der går nok
noget tid endnu.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : hoaX

Dato : 12-02-03 13:14

"Lasse Reichstein Nielsen" skrev i en meddelelse

> Personligt glæder jeg mig til rgba-farver i CSS3, men der går nok
> noget tid endnu.

Hvad er rgba-farver? Red green blue alpha? Er der nogle der ved hvornår CSS3
"udkommer"?

- hoaX

hoaX's website-->
http://xystus.adr.dk

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 12-02-03 14:58

> Er der nogle der ved hvornår CSS3 "udkommer"?

Ifølge <http://www.w3.org/Style/CSS/current-work#table> skulle REC'en
være klar med enkelte moduler til April. Men mon ikke, det tager lidt
længere tid?

Og så er der jo det væsentlige spørgsmål: hvor lang tid vil det mon tage
browserudviklerne at understøtte CSS3? Mozilla skal nok være forholdsvis
hurtig på banen... jeg er dog noget mere bekymret hvad angår IE.

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fredgaard!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/?page=fredgaard

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 12-02-03 17:59

Anders Thorsen Holm wrote:

> Og så er der jo det væsentlige spørgsmål: hvor lang tid vil det mon tage
> browserudviklerne at understøtte CSS3? Mozilla skal nok være forholdsvis
> hurtig på banen... jeg er dog noget mere bekymret hvad angår IE.

Who cares about IE?
Det er da mere vigtigt hvornår Opera understøtter det.
Og hvornår kommer Opera 7 til Linux?
Jeg kan snart ikke vente længere.

--
/kenne