JS og netscape 6
Fra : IT Assistenterne

Dato : 12-03-01 14:32

Menuen øverst fungerer ikke i netscape 6. Hvordan kan vi få den til at virke
også i netscape 6

http://www.hum.ku.dk/historie/

--
Henrik Woer
Institut for historie

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 12-03-01 14:58

"IT Assistenterne" <edbhist@hum.ku.dk> writes:

> Menuen øverst fungerer ikke i netscape 6. Hvordan kan vi få den til at virke
> også i netscape 6
>
> http://www.hum.ku.dk/historie/

Hvis der skal være en menu øverst, virker den heller ikke i Opera 5
[Linux].

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 12-03-01 16:32

On Mon, 12 Mar 2001 13:31:43 GMT, IT Assistenterne wrote:

> Menuen øverst fungerer ikke i netscape 6. Hvordan kan vi få den til
> at virke også i netscape 6

> http://www.hum.ku.dk/historie/

Måske skulle I starte med at fokusere på at lave korrekt HTML, og
derefter bekymre jér om smarte menuer?

<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.hum.ku.dk%2Fhistorie%2F>

Mvh.

--
"For lortet er fucked up, men sådan er reglerne Adam Sjøgren
Der kommer blues ud af kvalerne" asjo@koldfront.dk

Fra : Henrik Woer

Dato : 12-03-01 22:31

> Måske skulle I starte med at fokusere på at lave korrekt HTML, og
> derefter bekymre jér om smarte menuer?

Tak for et konstruktivt svar !

Fra : Jakob Andersen

Dato : 12-03-01 22:39

"Henrik Woer" <henrik@woer.dk> wrote in
Adam Sjøgreen wrote:

> Tak for et konstruktivt svar !

Måske ville du undgå disse svar hvis man spurgte i den rigtige gruppe,
nemlig: news:dk.edb.internet.webdesign.clientside .

Men jeg vil da, uden at have kigget på jeres side, skyde på at i ikke har
taget højde for at NN6 i modsætning til IE og NN4 følger standarden for
Document Object Model..

Dvs. at man istedet for document.all i ie og document.layer i NN4 refererer
til et elementet Vha GetElemenById()

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på

Fra : Henrik Woer

Dato : 12-03-01 22:48

Jakob Andersen <jakob@andersen.as> wrote in message

> Måske ville du undgå disse svar hvis man spurgte i den rigtige gruppe,
> nemlig: news:dk.edb.internet.webdesign.clientside .

Jeg kunne ikke lade være.. men tak for rådet - jeg skifter gruppe.

> [...]
> Document Object Model..
>
> Dvs. at man istedet for document.all i ie og document.layer i NN4

Pointen er jo selvfølgelig at siden blev lavet føre den nye netscape kom ud
og at det er vigtigt at den kan ses i netop netscape.

Tak for svaret

Henrik
--

Hvis du keder dig så giv mig kritik af
www.woer.dk som er under udvikling !

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-03-01 14:16

On Mon, 12 Mar 2001 22:48:17 +0100, Henrik Woer wrote:

> Pointen er jo selvfølgelig at siden blev lavet føre den nye netscape
> kom ud og at det er vigtigt at den kan ses i netop netscape.

<http://sites.netscape.net/ekrockhome/standards.html>

Mvh.

--
"Oh it's a, sort of a horror cowboy movie. Adam Sjøgren
Takes place on the New York Thruway." asjo@koldfront.dk

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 13-03-01 14:20

Jeg bliver bare sur og tvær når jeg ser universiteter være ligeglade
med standarder (og dermed tilgængelighed for alle). I mine øjne er det
sjusk. Jeg undskylder at det gik ud over dig.