Tandudbrud
Fra : Linda

Dato : 09-02-03 13:21

Hej
Vi har en datter på 6 mdr. Hun er blevet meget pjevset, og græder en del.
Når vi tager hende op, er der intet i vejen. Hun har ingen feber, så vi
regner med at det er en tand der er på vej. Men vi er lidt usikre.

Håber der er nogle der har erfaring omkring dette.

Linda

Fra : Torup & Bachmann

Dato : 09-02-03 14:36

"Linda" <linda@mpetersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> regner med at det er en tand der er på vej. Men vi er lidt usikre.
>
> Håber der er nogle der har erfaring omkring dette.

Det kan efter min erfaring være 2 ting enten en tand eller noget med ørerne.
Når barnet ligger ned øges trykket nemlig både når det gælder tandpine og
ørerne og derfor gør det ondt.
Havde selv en visdomstand, der begyndte at vokse for nylig. Jeg skal ærlig
indrømme at jeg i den grad godt
kunne forstå, hvorfor de små ikke vil ligge ned, når de får tænder. AV!!!!!
MVH Rikke

www.boernefamilie.webbyen.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 11-02-03 06:15

"Torup & Bachmann" <vagntorup@get2net.dk> wrote in message

> [...]

> indrømme at jeg i den grad godt
> kunne forstå, hvorfor de små ikke vil ligge ned, når de får tænder.

Jeg troede, at eksperterne var enige om at "ondt for tænder" var en
overfladisk "døden skal have en årsag bortforklaring".

At sætte spædbørn, næsten nyfødte og op til høj alder, i hoppegynge har jeg
enormt gode erfaringer med, når kolikskrigeri - eller cykle på biblioteket
med ungen på maven i snuglisele. Når der er noget at gå op i og se på (incl
PippiLangstrømpe video eller computerspil) , så glemmer ofte de små deres
psykiske traumer, der overalt i moderne civilisation findes hos babyer og
børnehavebørn, bl.a.pga mor-neuroser og især manglende udfordringer.

I min livsvisdom-formuleret-af-pinger citatsamling, som jeg lige har saneret
vedr far-mor-kløgt og lagt på denne ng, er glemt et jødisk ordsprog, som jeg
især forsyndede mig imod, og som mange rethaveriske fædre bør lægge sig på
sinde.:

"Vil du gøre noget godt for (dine) ørn, så gør moderen glad"

Barneplejersker taler mødre efter munden og vil aldrig modsige
ondt-for-tænder eller anden overtro.

På Borneo er alle enige om at kun een ting kan forklare at spædbørn skriger,
nemlig indvoldsorm. Alt andet kan man gøre noget ved (Læs McKennans "Aben i
os")

I ulande og i Japan forekommer det fejlnavngivne "kolikskrigeri" stort set
ikke.