Hvor blev mine Ram af?
Fra : Honda Fan

Dato : 08-02-03 23:19

Hej alle.

Jeg har brug for lidt hjælp.

Jeg har lånt mine svigerforældre 256MB Ram til deres Pentium 133Mhz da de
kun havde 34MB i indtil nu.

Jeg har ikke så meget forstand på dette område, men jeg kan se at den kun
vil tage de 64 af dem??

Den kører med første udgave af Win98.

Hvad er problemet??

cbr@esenet.dk

Fra : Christian Mygind

Dato : 08-02-03 23:39

Honda Fan wrote:
> Hvad er problemet??

Hvis deres maskine er så gammel at den kører 133 mhz foreligger muligheden,
at maskinen simpelthen ikke kan genkende ram-kredse større end f.eks. 64 mb.
Check bundkortets manual - evt. på nettet - så får du svar på det spørgsmål.

/Chr

Fra : Honda Fan

Dato : 09-02-03 14:02

Jo tak, det vil jeg gøre.

Kent

Fra : A.And

Dato : 10-02-03 22:24

"Honda Fan" <cbr@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Jo tak, det vil jeg gøre.
>
> Kent
> "Christian Mygind" <mygind@FJERNc.dk> skrev i en meddelelse

Har selv haft samme problem en gang da jeg isatte mere ram. Jeg startede
maskinen i fejlsikret tilstand et par gange, hvorefter de blev fundet.
Prøv, det er da et forsøg værd.
De Bedste Hilsner

Lars