Bookning af møder i Outlook (netværk)
Fra : ct

Dato : 08-02-03 19:57

Jeg har omkring 30 brugere på Outlook XP og Exchange 2000. Vi booker
hinanden på tværs til møder og (fortrinsvist) at reservere tid til
forskellige projekter (det er et reklamebureau, kontaktafdelingen booker de
kreative f.eks.)

Når der bookes møder/tid i dag kan det ske på 2 måder;

-via mødeindkaldelse, hvis man selv er deltager altså. Der sendes en
indkaldelse til deltagerne, der så kan afslå/acceptere. Ulempe: Først når
den indkaldte åbner sin klient kommer mødet på som foreløbigt i kalenderen,
og der kan derfor forekomme dobbletbookninger.

-via at åbne den anden brugers kalendermappe, og skrive mødet/tiden ind
direkte i kalenderen. Ulempe: Man kan ikke se hvem der har booket tiden, man
har ingen mulighed for at acceptere/afslå, der kan forekomme
dobbeltbookninger hvis personen der booker er fræk nok til det.

Er der ikke en optimal måde at styre bookningen af møder og tid på andre
personer på?? For at krydre det lidt er vi på 50/50% Mac (Outlook 2001) og
Windows (Outlook XP), så en klientudvidelse af Outlook er nok ikke mulig.

Hjælp!

Claus

X-posted i dk.edb.programpakker.ms-office, dk.edb.system.ms-windows.server
FUT til dk.edb.programpakker.ms-office

Fra : Kaj U

Dato : 09-02-03 11:45

Jeg skal netop i gang med at opsætte vort netværk så alle i firmaet kan
booke aftaler i andre Outlook kalendere og kan se de problemer der kan være
hvis der ikke er diciplin hos den der booker. Jeg har ikke nogne løsning,
men vil følge denne case i NG meget nøje
Jeg har fået det krav, at når andre booker skal det være med accept svar og
så er der vel kun mødeindkaldelse der fungerer, men den der indkalder skal
ikke med til "mødet" men skulle gerne have en accept så man kan se at dette
er OK
Eks.
Der er en kunde i butikken, som gerne vil have en konsulent på besøg på et
bestemt tidspunkt.
Ekspedienten går i Outlook og åbner gruppen Konsulenter i Tidsplaner og kan
se at Peter og Hans er ledig på det pågældende tidspunkt. Ekspedienten
vælger Peter til aftalen og booker i Peters kalender. Nu har Peter ved
besøg ved en anden kunde lavet en aftale om gengesøg, netop på dette
tidspunkt og ser jo først aftalen når han er tilbage.
Problemet:
Peter skal have mulighed for at se at der har været "besøg " i hans kalender
Peter skal have mulighed for at afslå eller acceptere
Ekspedienten skal have besked hvis aftalen ikke accepteres - der skal findes
en anden konsulent
Spørgsmål
Kan Outlook sættet til at der kommer en "Pop up " på skærmen hvis andre på
netværket har booket aftaler ?.
Kan man booke et møde uden selv at deltage ?

Jeg vil glæde mig til de mulige løsninger og den fortsatte debat.
med venlig hilsen
Kaj
kaju@mail1.stofanet.Xdk
fjern X ved direkte mail

ct <claus-fjern-@kjerkegaard.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e4552e6$0$159$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-02-03 22:53

On Sun, 9 Feb 2003 11:45:00 +0100, "Kaj U"
<kaju@mail1.stofanet.dkX> wrote:

> [...]
> ikke med til "mødet" men skulle gerne have en accept så man kan se at dette

En løsningsmodel er, at man laver en separat Exchange-'bruger',
der kun er til bookings, og så lader dispatch/ekspedient sende
indkaldelser derfra.

Så får man samtidig et 'gratis' overblik over, hvem der er sendt
hvorhen hvornår.

-A
--
> What [language] do you think [Windows NT] is written in?
Line noise fed through an APL compiler, is my guess.

Fra : Claus

Dato : 13-02-03 12:04

En teori jeg leger lidt med;

Da den foreløbige bookning i kalenderen via mødeindkaldelser foregår på
klienten, er problemet jo at når du er 'ude af huset' og der er en der
booker dig via mødeindkaldelse, kommer der ingen 'foreløbig' tid i
kalenderen - ikke før du logger på. Derfor er der fare for
dobbeltbookninger.

Hvad nu hvis man på en server har en Outlook kørende der har samtlige
mailboxes åbne? Så vil denne Outlook klient vel sørge for at der bliver
booket foreløbige tider i kalenderen - og det skulle ikke lave ballade at
der åbnes for en konto 2 steder (Serveren samt klientmaskinen), idet der
ikke skal foregå noget på Outlook klienten på serveren udover at den er åben
og booker foreløbige tider....?????

Hvad siger I???

claus