Drag et layer, der flytter 2!
Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 08-02-03 13:59

Hej...

Jeg er igang med at lave en side hvorpå jeg har 2 layers. Når man dragger
det ene lag, skal det andet følge med... Hvordan???

Hilsen Kenneth Brøgger

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 08-02-03 15:52

"Kenneth Brøgger" <broegger@pc.dk> writes:

> Jeg er igang med at lave en side hvorpå jeg har 2 layers. Når man dragger
> det ene lag, skal det andet følge med... Hvordan???

Hvordan dragger du det ene lag?
Der er noget javascript et sted, som vi nok bliver nødt til at se.

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Kenneth Brøgger

Dato : 09-02-03 03:37

Jeg fik afvide at jeg skulle henvende mig her... fra dk.edb.internet.html

Jeg har lavet www.broeggers.dk/creativeminds.ny/index3.htm
.... hvis i klikker på information > Medarbejdere > Kenneth Brogger så kommer
der to lag op... Man kan dragge toppen... dvs. det ene lag, men når man
dragger i det, så skal det andet også følge med... how???

Med venlig hilsen
Kenneth Brøgger

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 09-02-03 08:55

"Kenneth" == Kenneth Brøgger <broegger@pc.dk> writes:

> [...]

> der to lag op... Man kan dragge toppen... dvs. det ene lag, men når man
> dragger i det, så skal det andet også følge med... how???

Er det noget IE specifikt du har gang i her? Jeg får en tom[1] boks
på skærmen, og jeg kan hverken flytte eller lukke den. Set med Mozilla
1.0.1

[1] Der er en baggrund i den, men jeg antager at der burde være noget
tekst også.

--
/Wegge <http://outside.bakkelygaard.dk/~wegge/>

Fra : TH

Dato : 09-02-03 11:17

Hej,

"Kenneth Brøgger" <broegger@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der to lag op... Man kan dragge toppen... dvs. det ene lag, men når man
> dragger i det, så skal det andet også følge med... how???

Tag og drop den der dragfuntion du har lavet der....sjælendt har jeg da set
så ringe og stresset kode blot for at flytte lidt rundt på et par lag.

Her får du lige "ud af hukommelsen" kode til at flytte et lag...det er
muligt det kikser, men så /msg URL'en du tester det på, så skal jeg kigge på
det igen:

Jeg antager fx. du har 2 lag "lag_1" og "lag_1_1" som skal flyttes...ok?

// Først et par globale variable:
var layer1
var layer1_left
var layer1_top
var layer2
var layer2_left
var layer2_top
var x
var y

// Denne funktion starter dragget....
function drags(){
if (event.srcElement.className=="drag"){
dragging=true
layer1=event.srcElement
layer2=layer1.name+"_1"
layer1_left=layer1.style.pixelLeft
layer1_top=layer1.style.pixelTop
layer2_left=layer2.style.pixelLeft
layer2_top=layer2.style.pixelTop
x=event.clientX
y=event.clientY
document.onmousemove=move
}
}

// Denne funtktion flytter så lagene:
function move(){
if (event.button==1&&dragging){
layer1.style.pixelLeft=layer1_left+event.clientX-x
layer2.style.pixelLeft=layer2_left+event.clientX-x
layer1.style.pixelTop=layer1_top+event.clientY-y}
layer2.style.pixelTop=layer2_top+event.clientY-y}
return false
}

Så skal du blot have dine 2 lag som skal kunne flyttes:
Fx:

Og det _skulle_ virke :) Du kan nemt tilpasse koden til at tage dynamiske
lag...så alle vinduer/lag kan flyttes. Blot lidt overensstemmelse mellem
ID'erne og noget gennemløb i javascripten...

Håber det kan bruges...

mvh
TH

Fra : TH

Dato : 09-02-03 11:23

Hej,

Jeg ser lige der mangler et par linier:

Har glemt en variable:
var dragging=false

Dernæst skal lige lige have disse 2 linier nederst i scriptet...lige inden
</script>

document.onmousedown=drags
document.onmouseup=new Function("dragging=false")

Hvis jeg finder flere fejl får du dem her...men det er søndag og det er
forventet jeg er lidt familiær :)

/TH

---