Kraftig Lygte 50-75wat til SMÅ basseøre.
Fra : Stefan, Honda Driver~

Dato : 07-02-03 21:38

Jeg er igang..... øøø tænker på at gå i gang !

Har stumper som, Keramik fatning - Kabel forskruninger, Ip68 10 bar! -
Halogen pære.
Batteri bliver nok 12-14.4volt og ca. 7Ah, Bly.

"Så jeg er kommet langt"

Er kørt fast omkring det med at dreje et lygte hus
( Min Far har dog en metal drejebænk, han kan dog ikke bruge den... ! )
Huset til Batteri er ikke det store problem for mig.

Det skal dog siges at jeg er træmand ud til finger........ Men en TRÆlygte
er nok ikke lige sagen, eller skulle jeg evt. være den første... nej vel KAN
DU HJÆLPE MIG

Evt. direkte e-mail, stefans@get2net.dk

Fra : Rene B. Laursen

Dato : 07-02-03 21:47

Hej Steffan

Tag et kig på www.airspeedpress.com

Biblen inden for DIY lygtebygning finder du på denne adresse.
Endvidere findes der en mailliste på som kun beskæftiger sig med dette

Held og lykke

/Rene
Som en gang gjorde meget i hjemmebyg

Fra : Ole Martin Pedersen

Dato : 07-02-03 23:07

> ( Min Far har dog en metal drejebænk, han kan dog ikke bruge den... ! )

Jeg kjøper den, så skal jeg lage deg en fin lykt helt gratis!! :))

http://www.olemartin.no/dykking/dykkerlykt.asp

--
Ole Martin Pedersen

Fra : Søren Lund

Dato : 08-02-03 10:48

Du kunne jo også købe et løst lygtehoved og så selv lave accu-packén
(batterikassen), evt af et pvc kloakrør 100mm.
Desværre har jeg bare erfaring med at det lynhurtigt kommer til at koste
mere end en færdig lygte koster.

Søren

Fra : Allan Hansen

Dato : 08-02-03 21:05

"Stefan, Honda Driver !" <stefans@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Er kørt fast omkring det med at dreje et lygte hus
> ( Min Far har dog en metal drejebænk, han kan dog ikke bruge den... ! )
> Huset til Batteri er ikke det store problem for mig.

Tænk om et færdigt lygtehoved ikke så er løsningen. En Vega koster 5-600 Kr
( fyld den med støbemass så kan den også tænde dybere end 30 m ). Derudover
har http://www.dktechgear.dk/ et lygtehoved til 800 Kr. "Den lukkede type"
kan fås hos www.z-diving.dk til ca.1000 Kr. Alle lygter kan tage 50W. Ved
selv at lave batterikassen sparer du mange penge.

Allan Hansen