Oversigt over css-understøttelse
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-03 13:03

Jeg opdagede lige en uheldig fejl.

På en side har jeg brugt

   <!--
   @import url(css/dmaprint.css);
    -->

- for at lægge css-koder til print på min side.

Men - mindst én browser fortolker ovenstående ret uheldigt. Det vil
sige @import-sætningen forstås mens media-reglen ikke overholdes.

Jeg fik ikke spurgt hvilken browser det drejede sig om (jeg var
overbevist om at jeg havde glemt at bruge @import - det var bare
ikke forklaringen) - men er der nogen her der kan fortælle hvor det
går galt, hvad man evt. kan gøre for at undgå problemer og om der
findes en oversigt over hvad forskellige browsere understøtter.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hintzmann

Dato : 06-02-03 13:28

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jc@dmf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> går galt, hvad man evt. kan gøre for at undgå problemer og om der
> findes en oversigt over hvad forskellige browsere understøtter.

Hej Jens

Her kan du se understøttelsen af @import.
http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/skjulecss/skjulecss.html
Oversigten er samlet fra forskellige steder på internettet.

Hintzmann

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-03 13:57

Hintzmann skrev:

> Her kan du se understøttelsen af @import.
> http://users.cybercity.dk/~dsl58854/articles/skjulecss/skjulecs
> s.html

Takker. Lidt googling gav denne side:
<http://www.codestyle.org/css/media/print-BrowserSummary.shtml>

- som jeg nu er ved at tygge igennem.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-03 15:52

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Men - mindst én browser fortolker ovenstående ret uheldigt.
> Det vil sige @import-sætningen forstås mens media-reglen ikke
> overholdes.

Problemet er (indtil videre) løst. Det viste sig at være IE5.5 der
godt nok forstår media-attributten på en style-definition, men ikke
bruger den når man skriver @import.

Løsningen blev at sætte @media print { ... } ind i css-filen (jeg
har beholdt media- og @import-reglerne af hensyn til andre
potentielle browserfejl).