DHTML Table i IE bliver usynlig
Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 06-02-03 02:03

Jeg har forsøgt at lave noget DHTML som bl.a. genererer tabeller.
Jeg bruger ren DOM1 Core (document.createElement, document.createTextNode
og obj.appendChild), og det virker i både Mozilla(Phoenix) og Opera 7,
men i IE6 kan jeg ikke *se* tabellen.

Her er et barberet eksempel:
<URL:http://www.infimum.dk/privat/testDynTable.html>
Det genererer en tekst-knude, en TD, en TR og en TABLE, putter
dem ind i hinanden med appendChild (og laver alerter for at tjekke
at alt går vel). Til sidst appendes tabellen til document.body.

Ingen Javascript-fejl, ingen advarsler (ud over mine egne), men i IE
er der ingen tabel at se.

Mere besynderligt: Hvis man selecter teksten på siden og cut'n'paster
den et andet sted hen, så får man indholdet af tabelcellen ("TEXT")
med!

Er der nogen der kender til den finurlighed, og er der en måde at omgå
det (eller må jeg bare erkende at min side ikke virker i IE? :))

/L
--
Lasse Reichstein Nielsen - lrn@brics.dk
Ph.D. i datalogi søger stilling som software-udvikler i Øst- eller

Fra : Hintzmann

Dato : 06-02-03 08:49

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der kender til den finurlighed, og er der en måde at omgå
> det (eller må jeg bare erkende at min side ikke virker i IE? :))

Hej Lasse

MSIE har den finurlighed, når man via DOM'en dynamisk opretter en table, at
den kræver tbody elementet.
På en måde er det meget godt, så kan man let skelne mellem header, footer og
selve tabellen. (thead, tfoot, tbody)

Hintzmann

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 06-02-03 10:12

"Hintzmann" <nospam@please.dk> writes:

> MSIE har den finurlighed, når man via DOM'en dynamisk opretter en table, at
> den kræver tbody elementet.

Doh! Takker, lige det der skulle til.

Hvis de så bare var konsekvente og krævede den ved .innerHTML ... :)

> På en måde er det meget godt, så kan man let skelne mellem header, footer og
> selve tabellen. (thead, tfoot, tbody)

Ja, det er smart, men når jeg nu kun har body, og default for en tabel
er at være body ... Den havde jeg aldrig gættet!

/L