Gigabyte GA-7ZX
Fra : Simonsen

Dato : 06-02-03 01:44

Vedr: Gigabyte GA-7ZX.

Jeg har tidligere i NG spurgt efter folk med erfaringer med dette board.
Jeg har været på Gigabyte´s homepage for at lede efter oplysninger, om
hvilke cpu´er dette board understøtter.
Men der er noget jeg ikke helt forstår.
Iflg. Gigabyte´s info vedr. dette motherboard findes der forskellige
chipsetversioner af det, men kun en understøtter 133 mhz fsb....på mit board
står der Rev: 1.01..så det kan ikke køre 133 mhz fsb?? - Men de dipswitches
som sidder på kortet kan stilles til 133 mhz.fsb - er det mig der er helt
ude i skoven eller hvad???
Jeg er ikke nogen "ørn" på området, så please help me out here..... hagl
ikke mig og boardet ned
http://www.giga-byte.com/products/products.htm

Tak

Fra : Villy Jensen

Dato : 06-02-03 16:52

> [...]
> ude i skoven eller hvad???
> Jeg er ikke nogen "ørn" på området, så please help me out here..... hagl

... har GA7ZX med 1400/100 CPU

GA7ZX understøtter kun 100 MHz FSB!! iflg.
http://www.giga-byte.com/faq/faq_7zxfsb.htm

(Kun 7ZX rev.5.1 understøtter svjh en XP processor)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Simonsen

Dato : 07-02-03 01:28

Hej igen!

Tak for svaret.
Dvs. at jeg umiddelbart ville kunne sætte en K7 Duron 1300 mhz i boardet, og
så skulle det trille??
Du nævner ikke hvilken cpu du kører med!!

Tak

Fra : Villy Jensen

Dato : 07-02-03 15:50

> [...]
og
> så skulle det trille??
> Du nævner ikke hvilken cpu du kører med!!

... kører med en t-bird 1400/100 MHz

Kortet er beskrevet på
http://www1.gigabyte.com.tw/products/pro_new2.htm

og der er en liste over hvarffor CPU de forskellige mobo kan bruge:
http://ftp.gigabyte.com.tw/support/user_pdf/k7_socketa.pdf
... og det ser ud som om Duron 1300 er OK til GA7ZX version ?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy