Scierra Ti+ #6 og LOOP BlueLine 590-6 #5-6
Fra : Michael Skjoldborg

Dato : 05-02-03 21:55

Kære alle

Også jeg har det problem, at jeg ikke kan beslutte mig for "den rigtige"
klasse 6-stang. I første omgang vil jeg ikke købe en af de dyre drenge som
Sage o.l., men vælge mellemklassen.

Jeg har følgende krav til stangen
- mindst firedelt
- hurtig aktion
- jeg vil kunne mærke fisken og ikke bare trække den op

Ved de to sidste punkter er jeg ikke klar over, om det kan kombineres. Jeg
har fået LOOP'en til låns og skal prøvekaste den i morgen, men hvad med
Scierra'en? Any comments?

Med venlig hilsen Michael

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 05-02-03 22:15

> [...]
> har fået LOOP'en til låns og skal prøvekaste den i morgen, men hvad med

Hej Michael

Jeg ville ubetinget vælge Loop'en. Ved en af opvisningerne med Hywell Morgan
sidste år havde jeg lejlighed til at prøve forskellige Scierra modeller. Og
jeg blev meget skuffet i forhold til den rosende omtale, de tit får.
Klingerne bøjede til et vist punkt - hvorefter de ændrede karakter. Mistede
pusten hvis man klemte dem en smule. Slet ikke den spændstige fornemmelse af
overskud, som eksempelvis Loop Blue Line giver.

Johan Gadegaard

Fra : Michael Skjoldborg

Dato : 12-02-03 17:50

Hej Johan

> [...]

af
> overskud, som eksempelvis Loop Blue Line giver.
Det er sjovt, jeg har oplevet lige det omvendte! Loop'en synes jeg bliver
for blød, og jeg kan kast uden problemer 5-6 meter længere med Ti+'en,
selvom jeg ikke kan betragtes som det store kastegeni. Jeg er ikke i tvivl
om, hvilken stang jeg skal købe, på trods af at Scierra'en er 200,- DKr
dyrere.
Men jeg fandt først ud af det, da jeg fik Scierra'en til låns af min lokale
grejbutik.

Med venlig hilsen og tak for hjælpen Michael

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 12-02-03 18:14

> [...]
lokale
> grejbutik.
>
> Med venlig hilsen og tak for hjælpen Michael

Det bliver vi mildt sagt ikke enige om, og det kan jo også være lige meget,
hvis du er tilfreds.

Johan

Fra : Michael Skjoldborg

Dato : 13-02-03 21:33

Hj igen

> Det bliver vi mildt sagt ikke enige om, og det kan jo også være lige
meget,
> hvis du er tilfreds.
Jeg er gået på kompromi og har købt mig en Vision 3Zone #6, 6-delt. Den
ligger lige mellem de to stænger og passer mig fint. Desuden koster den kun
1500,- DKr. )

Med venlig hilsen Michael