Opsætning Sygate Personal Firewall Pro 5.0
Fra : kim

Dato : 05-02-03 21:54

Håber det er den rigtige gruppe...
Jeg kører med XP Pro og har aktiveret den indbyggede firewall da jeg sidder
på et lokalt netværk i vores boligforening via en 100Mbit
internetforbindelse
med kabelnettet.dk. og jeg ved at flere beboere ligger og laver forbindelse
til
hinnandens computere, bare ikke min forhåbentlig !!!
Nu da jeg prøver Sygate Personal Firewall Pro 5.0 og åbner den, viser den
mig nogle ikoner med navne, om disse skal blokeres...
Det er:
1. NT- kerne og -system
2. LSA Shell (Export Version)
3. Generic Host Process for Win32 Service
4. Application Layer Gateway Service
5. NDIS User mode I/O Driver
Mit problem er bare at jeg ikke aner hvad disse filer/programmer gør, og om
jeg skal blokere dem totalt...
Kan nogen her venligst fortælle mig det ?
Mvh Kim

Fra : Larz

Dato : 06-02-03 02:11

"kim" <kim@nospam.dk> wrote in news:pRe0a.304$ks7.95@news.get2net.dk:
> Kan nogen her venligst fortælle mig det ?

Let the flaming begin ;P

--
-
Lars

Fra : kim

Dato : 06-02-03 08:52

"Larz" <lp@your-pants-coder.dk> skrev i en meddelelse

> Let the flaming begin ;P

øhh...og hvad mener du med det ?

Mvh Kim
Hovsa!
Vi er snart tilbage. Vi har mangler båndbredde!

Fra : Peter

Dato : 06-02-03 14:45

Så længe de står til ? (ask) så blir der ikke åbnet nogen forbindelser til
eller fra din computer uden at du blir spurgt om lov først.

Fra : kim

Dato : 06-02-03 17:13

"Peter" <no.spam.plund@euroconnect.dk> skrev i en meddelelse

> Så længe de står til ? (ask) så blir der ikke åbnet nogen forbindelser til
> eller fra din computer uden at du blir spurgt om lov først.

Jamen hvorfor kan man så ikke bare sætte den til " Remember next time", så
jeg er fri for at klikke nej hver gang ?
Eller bare "blokere" dem alle samme fuldstændigt ?
Det er derfor jeg er nysgerrig på hvad disse programmer gør...
Hvad gør I andre der kører med XP og Sygate Firewall ?
Mvh Kim

Fra : Peter

Dato : 07-02-03 13:25

Det kan du også sagtens, så længe du er sikker på at du ved hvad det er du
åbner for.

-Peter

Fra : kim

Dato : 07-02-03 21:20

> Det kan du også sagtens, så længe du er sikker på at du ved hvad det er du
> åbner for.

Jamen Peter...Som jeg nu har skrevet flere gange...Jeg er jo IKKE sikker
på jeg ved hvad det er jeg åbner for...er du ?
For så fortæl mig lige på alm. dansk hvad disse 5 prog. gør ?

1. NT- kerne og -system
2. LSA Shell (Export Version)
3. Generic Host Process for Win32 Service
4. Application Layer Gateway Service
5. NDIS User mode I/O Driver

- og hvilke konsekvenser det vil ha at "blokkere" dem alle 100% ?

På forhånd tak
Mvh Kim

Fra : MikeU

Dato : 08-02-03 20:18

kim wrote:

[snip]

> [...]
> 4. Application Layer Gateway Service
> 5. NDIS User mode I/O Driver
>
> - og hvilke konsekvenser det vil ha at "blokkere" dem alle 100% ?

Med fare for liv og lemmer vil jeg igen starte den gamle diskussion om
personlige firewalls på Windows og deres relevans for sikkerheden i
computer systemer.

For at svare på dit spørgsmål:

Tag ovenstående og copy-paste det ind i Googles søgefelt. Læs så det
materiale der fremkommer og følg nogle links. Det er ikke for at være
uhøflig eller bedrevidende, men Internettet er verdens størst
opslagsværk, så brug det....

Dernæst: Indtil du ved hvad ovenstående processer, der "vil på nettet"
betyder for din pc og evt. sikkerhed, er din personlige firewall falsk
tryghed!

Links der uddyber:

http://a.area51.dk/sikkerhed/brugere

Link med viden om OS hærdning i Windows.

http://www.systemexperts.com/literature.html

Såkaldt hærdning af din Windows er meget mere relevant for din sikkerhed
end en personlig firewall.

Har du tænkt på at en personlig firewall også er et stykke software, der
kan have bugs og fejl, som faktisk gør firewallen til endnu en
sikkerhedsrisiko, mere end den sikrer din maskine. Se links i slutningen
af dette link:

http://a.area51.dk/sikkerhed/hjemme_pc#firewall

Mht. Sygate:

http://www.securitytracker.com/alerts/2003/Jan/1005970.html

http://online.securityfocus.com/archive/1/302127

Mvh.

Mike

Fra : Peter

Dato : 12-02-03 10:17

Tak Mike, kunne ikke ha skrevet det bedre selv :)

-Peter