fejlmeddelse
Fra : Michael

Dato : 05-02-03 19:11

hejsa når jeg feks er inde på den blå avis, og kikker på feks cykler er der
nogen der er indsat et foto, når jeg kører markøren hen på fotoet kommer det
lille foto godt nok op, men dobbeltklikker jeg på foto, sker der ingenting
og nede i venstre hjørne står at der opstod en fejl på siden eller der står
Javascript:void o.; jeg har installeret Java hvad kan der være galt Mvh
Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-02-03 11:52

Michael skrev:

> dobbeltklikker jeg på foto, sker der ingenting

Er det meningen at der skal ske noget?

> og nede i venstre hjørne står at der opstod en fejl på siden
> eller der står Javascript:void o.;

Hvilken browser benytter du? (det er ret væsentligt). Har du prøvet
at dobbeltklikke på fejlmeddelelsen - i nogle browsere kan man åbne
en scriptdebugger der fortæller hvad der er galt.

> jeg har installeret Java hvad kan der være galt

Først og fremmest - java har _intet_ med javascript at gøre.
Javascript er indbygget i alle moderne browsere - men der er
forskel på hvordan det virker i fx Internet Explorer og andre
browsere.

Når du får en javascriptfejl er det normalt ikke fordi du har gjort
noget forkert, men fordi siden ikke er skrevet korrekt. Oftest er
det fordi siden ikke er testet i den browser du benytter, men det
kan også bare være fordi der er situationer man ikke har taget
højde for. I alle tilfælde er der ikke meget du kan gøre ved det.

Du kan prøve at se siden med seneste IE-version til Windows - fordi
det er den klart mest udbredte browser betyder det også at mange
sider kun testes med denne browser (desværre).

Du kan også med god ret brokke dig til udgiverne af siden -
javascriptfejl er tegn på at de ikke har lavet siden ordentligt.

NB: Dit indlæg ville være _meget_ lettere at læse hvis du brugte
punktum og linjeskift en gang imellem.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Michael

Dato : 06-02-03 21:25

Ang browser bruger jeg Internet Explorer, når jeg dobbeltklikker på fejl
står der Modtageren,
(serveren( ikke serverprogrammet)
er ikke tilgængelig og forsvandt,
alle forbindelser er ugyldige.