RedJat over netværk
Fra : RT

Dato : 12-03-01 08:27

Kan det lade sig gøre at installerer Linux over netværk?? How To??

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 12-03-01 08:56

"RT" <presario@justremovethis-get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Kan det lade sig gøre at installerer Linux over netværk?? How To??

Ja da, hent følgende:

bootnet.img fra
ftp://sunsite.auc.dk/disk1/redhat/releases/guinness/i386/en/images/
rawrite.exe. fra
ftp://sunsite.auc.dk/disk1/redhat/releases/guinness/i386/en/dosutils/

- og lig dem i samme directory. Åbn stifinder og klik på rawrite og svar på
to spørgsmål, så har du en bootdiskette til netværksinstallation.

Mvh
Tonni Aagesen
--
For mail remove SPAM_ME_NOT
www.spyfluen.dk

Fra : Tony Sejr Kromann

Dato : 12-03-01 21:21

Hvis du ikke har Internet adgang fra den maskine du vil installere ...
Hvis sikkerheden ved en Internet install er for ringe for dig ...

Så må du have fat i en cd, eller downloade og checke indholdet.
Så køre en cd-server op, evt. ved brug af cdserver
http://freshmeat.net/projects/cdserver/
og derfra køre en isoleret install.

Jeg synes at det er .... ret ubehageligt hvis maskinen skal bruges til noget
seriøst.
Så foretrækker jeg at installere og optimere sikkerheden på maskinen før den
ser andre netværk.

Og det kan så også lade sig gøre selvom den ikke har cdrom.

--
Tonny

Fra : Peter Andersen

Dato : 13-03-01 11:56

"RT" <presario@justremovethis-get2net.dk> wrote in message
> Kan det lade sig gøre at installerer Linux over netværk?? How To??

Jep, det er faktisk meget nemt..har selv gjort et masser af gange..., med
RH.

Du skal oprette en disk med bootnet.img, via rawrite. Put den i maskinen og
boot, og vælg hvordan du vil installere. Jeg har haft en Linux til at at
være source og har lavet en NFS share til det. I RH6 kan du nøjes med at at
lave en NFS share på sin RH'cd, men hvis du skal bruge RH7 skal du kopiere
begge cder ned på disken og lave NFS på dette bibliotek....ellers virker det
IKKE!

Så skal du bare sætte IP på den nye maskine og indstaste IP og NFS sharen og
så kører det..

Husk at du også direkte kan installere RPM pakker på denne måde bagefter....

vh. Peter

Fra : RT

Dato : 14-03-01 15:08

"Peter Andersen" <peterandersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
og
> så kører det..
>
> Husk at du også direkte kan installere RPM pakker på denne måde

Kan det lade sig gøre fra FAT32 / NTFS -> Linux (RH7)???

Jeg har en Win 2000 maskine stående, og vil gerne have en ekstra maskine på
netværket til at være server(RH7). Kan det lade sig gøre at ligge Linux på
Win's HD og installere over netværk derfra??

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 14-03-01 16:18

On Wed, 14 Mar 2001, RT wrote:

> og
> at
> kopiere
> det

RedHat kan også installeres over FTP og HTTP...

> [...]
> netværket til at være server(RH7). Kan det lade sig gøre at ligge Linux på
> Win's HD og installere over netværk derfra??

Vist ikke fra NFS (men jeg er ikke sikker). Hvis jeg ikke husker galt,
kan man vist installere fra harddisken - men jeg husker altså ikke
hvordan...

> Med venlig hilsen
> Rasmus

Samme her