filplacering som sidefod i excel.
Fra : Mikkel Sjøberg

Dato : 04-02-03 22:19

Hej NG.

I Word 2000 er det muligt i sidefoden - på samme måde som indsættelse af
dato, sidetal osv. - at indsætte filens placering på computeren (fx
c:\dokumenter\breve\brev1). Når man har indsat funktionen opdaterer word
automatisk sti-navnet, hvis man flytter filen.

Jeg har prøvet i Excell 2000 at lede efter den samme funktion, men her kan
jeg kun finde "filnavnet" og ikke filens placering. Nogen, der ved, om det
overhovedet kan lade sig gøre i excell at have filens placering som sidefod.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 04-02-03 22:28

Den 04 feb 2003 skrev Mikkel Sjøberg i
dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> her kan jeg kun finde "filnavnet" og ikke filens placering. Nogen,
> der ved, om det overhovedet kan lade sig gøre i excell at have

I Excel 2002 er der en knap, der kan det der.

I Excel 2000 og bagud må der noget VBA til:

Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
For Each sht In ThisWorkbook.Sheets
Sht.PageSetup.CenterHeader = ThisWorkbook.FullName
Next sht
End Sub

Center kan erstattes med Left eller Right, Header med Footer

LarsK

Fra : Mikkel Sjøberg

Dato : 04-02-03 22:42

> [...]
> Next sht
> End Sub
>
> Center kan erstattes med Left eller Right, Header med Footer

OK og tak for det meget hurtige svar. Nu er jeg ikke så kendt på dette
område og er i tvivl om, hvd VBA er for en størrelse og hvordan det
fungerer. Hvis jeg kan få dig til at uddybe lidt, vil det være super.

Takker igen.

Fra : Lars Klintholm

Dato : 06-02-03 10:28

Den 04 feb 2003 skrev Mikkel Sjøberg i
dk.edb.programpakker.ms-office:

> OK og tak for det meget hurtige svar. Nu er jeg ikke s† kendt p†
> dette omr†de og er i tvivl om, hvd VBA er for en st›rrelse og
> hvordan det fungerer. Hvis jeg kan f† dig til at uddybe lidt, vil
> det v‘re super.

Tryk Alt+F11 for at komme i Editoren
Dobbeltklik i ruden til venstre på ThisWorkbook
Indsæt koden i ruden til højre
Tilbage til Excel vinduet, og Print

--
Mvh.
LarsK

Fra : Lars Klintholm

Dato : 06-02-03 20:08

> [...]

> her kan jeg kun finde "filnavnet" og ikke filens placering. Nogen,
> der ved, om det overhovedet kan lade sig gøre i excell at have

Prøv at hente de mange utilities her. Der er en af dem, der kan det, du
ønsker:

http://www.asap-utilities.com/index2.php

LarsK