Vores datter er Far-tosset
Fra : swingkid

Dato : 03-02-03 23:56

Vores datter er 13 måneder - og har de sidste 3 måneder været meget farsyg.
Så meget at det ikke er spor sjovt for moderen (min kone). Barnet reagerer
oftest afvisende overfor moderen når det kommer op - og gør tegn til at
ville op til far istedet. Det skal siges, at jeg (faderen), grundet et
jobskifte, har brugt en del tid sammen med vores datter den sidste måned,
mens moderen samtidigt er startet på arbejde efter barselsorlov. Måske har
dette forstærket nærheden til faderen. Nogen der har erfaringer med dette og
håndteringen af det, så hører vi gerne om det. Mvh. Niels

Fra : Per Ahm

Dato : 04-02-03 00:08

"swingkid" <nielsmark@ofir.dk>
> [...]
og
> håndteringen af det, så hører vi gerne om det. Mvh. Niels

Hej Niels.

Vi oplevede nøjagtigt det samme, da jeg stoppede som selvstændig efter seks
år. Datteren var her knap 2 år, og pludeselig var det mig der arbejdede
8-16, hvor moderen skiftede til butik!

Jeg bragte om morgen, hentede om eftermiddagen, handlede, lavede mad m.m. Så
pludselig var det også her ændret totalt. Jeg er dog nu alene med min
datter, men inden "vi gik hver til sit" var det blevet normalt igen!

Vi prøvede flg.

- Mor kommer hjem, og sidder med børnene i sofaen lidt, mens far laver maden
færdig.
- Mor bader til hverdag.
- Mor står op med barnet, hygger og spiser samt gør klar til afgang i
dagpleje.
- Weekenden var mor og børn i køkkenet (til stor fornøjelse for den bette)

Vi forsøgte at de kunne udnytte den fælles tid de har sammen optimalt, og
hos os bar det frugt.

Good luck!
Per Ahm

http://www.perahm.dk

Fra : Danish Bacon

Dato : 04-02-03 00:28

Vi har lige været en uge på ferie sydpå...
Pga mit arbejde er jeg sjældent hjemme i dagtimerne ogh der er derfor dage
hvor vores datter (12 mdr) næsten ikke ser mig. På ferien havde hun mig så
24/7 hvilket resulterede i en, for mig, overvældende far-glæde. Nu er jeg
desværre startet på job igen idag, men da jeg kom hjem fik den da heller
ikke for lidt med kram og kys osv.
moderen har gået hjemme med hende siden fødselen og har ganske naturligt
hidtil været den foretrukne.
Men jeg skal love for der kom en ændring på det på vores ferie

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 04-02-03 07:41

Hej

swingkid wrote:
> Nogen der har erfaringer med dette og
> håndteringen af det, så hører vi gerne om det. Mvh. Niels

Ja, nyd det så længe det varer.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Lykke Andersen

Dato : 04-02-03 10:01

ja, jeg vil også sige nyd det,
måske vare det ved - måske ikke.

min yngste er mor-dårlig, faderen er ikke jaloux, men jeg synes det er
uudholdligt, han sidder bogstavelig talt på mig, går jeg tur "får at få
fred" tuder han, til jeg er der igen.
selvfølgelig er det ikke konstant hver dag , men næsten.
der er intet i børnehaven, men når han hentes begynder showet.
han er tre år og vi har begge været meget hjemme hos børnene, så
forkalringen er nok
bare den altoverskyggende kærlighed.
det er da også dejlig, men bare af og til for meget.
jeg ville synes det var skønt, hvis det gik lidt ud over hans far.

Fra : Svend Pedersen

Dato : 04-02-03 10:37

> [...]
og
> håndteringen af det, så hører vi gerne om det. Mvh. Niels

*gggggg*

Især når man kender faderen er det uforklarligt..... *gg*

Håber det går dig godt, Niels. Med hensyn til det med datteren er det da
ikke noget at være bekymret over. I de fleste, traditionelle hjem er
billedet det modsatte, og det beste råd jeg kan give dig er, at du ikke gør
som de fleste kvinder: tager over, fordi "jeg" ved bedst, "jeg" har jo
barnet hele dagen.

Når mor kommer hjem og er klar til lidt barnesamvær, så prøv at lade det ske
på moderens præmisser. Det er en del af et barns opvækst at erfare, at der
er to vidt forskellige forældre.

Ellers: nyd det. Og hils fruen.

Svend
Også ex-LG'er

Fra : swingkid

Dato : 04-02-03 21:43

Thanks Svenne.... sjovt at støde på x-kollegaer herinde.
Apropos min datter........Jeg nyder det...........MEN DET GØR MODEREN IKKE.

Niels.

"Svend Pedersen" <sv.pedersen@FJERN.DETTE.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3e3f88ca$0$262$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : strunge32

Dato : 05-02-03 13:28

"swingkid" skrev d. 03-02-03 23:56 dette indlæg :
> [...]
dette og
> håndteringen af det, så hører vi gerne om det. Mvh. Niels

Der kunne også være en løsning som følgende. Lad mor tage datter med til
børnesvømning. Jeg har to drenge, hvor den ældste gik til svømning med
mig. Dette gav en skæv fordeling mellem mor og far, Jeg ( farmand) var
mere " berømt" end mor. Det mærkede vi hurtigt, så vi byttede rollerne.
Nu tog mor med til svømning og far var hjemme. Dette gav mange gode
timer hvor enten far eller mor var sammen med vores dreng. Så vi fik
udjævnet grøfterne. Så lad mor og datter være alene sammen til svømning.
Det kan der kun komme godt ud af...Hilsen Strunge32

http://www.kandu.dk/

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-02-03 09:41

Hej Niels.
Nyd det , for hvem der populær skifter.Vi oplever lige nu hvor vi skal ha'
vores nr. 3 at vores pige på 6 år har overtaget far, og vi ser det ikke som
noget problem, for det er forskellige ting vi laver med hende.Men om aften
er det far der får stor godnat kys, og jeg ( mor) kan lige få et kram når
"jeg nu lige er der".Men nyd det, også moren så kan bruge tid på noget af
det hun ellers ikke har tid til , f.eks. hobby.
hilsen Joan