Når debatten kører af sporet
Fra : Live4Him

Dato : 11-03-01 23:41

Ind imellem starter en debat godt, for senere at køre af sporet i form af
personlige angreb og/eller misforståelser. Når det sker gribes vi let af
kødelighed i form af vrede og hovmod og vi vil have ret for enhver pris. I
denne jagt lider den kristne broderkærlighed ofte skade. Men det der
udmærker os som kristne, Guds børn, er ikke at vi fejler og kvajer os fra
tid til anden, men det er at vi indser vores fejl og beder Gud og hinanden
om tilgivelse.

Denne nyhedsgruppe fungerer både som en upersonlig "opslagstavle" hvor man
kan smække sin mening op, råt for usødet, uden at tænke på andre. Samtidig
vil jeg dog påstå er den også et fællesskab af kristne der kommunikere og
deler surt og sødt. At det vi siger til hinanden ikke foregår "face to face"
ændrer ikke det faktum at vore ord er vigtige og at de kan tænde en brand
(Jak 3 ).

Vi udmærker os ikke ved at være fejlfri, men vi bør skille os fra verden ved
vores stadige tilgivelse, stadige kærlighed, igennem både tykt og tyndt, på
både solrige som regnfuldte dage. I medvind som modvind bør vore sidste ord
til hinanden altid rumme et "jeg tilgiver dig".

jørgen.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 12-03-01 00:19

Live4Him <au_536@lite.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:98guu2$oih$1@news.inet.tele.dk...
> [...]

ord
> til hinanden altid rumme et "jeg tilgiver dig".

Glimrende og tankevækkende indlæg Jørgen ... hav en god nat .. Gud velsigne
din morgendag.

MVH Anne-Marie