Cookies er ikke slået til
Fra : ylle

Dato : 03-02-03 11:24

Jeg skal ind og have tjekket noget med mine forsikringer på
www.danskeforsikring.dk, og får følgende besked:
Cookies er ikke slået til
Du kan ikke få adgang til kundemappen med dine personlige oplysninger, fordi
du ikke har slået cookies til i din browser.

Hvad kan du gøre?
For at få adgang til kundemappen skal du have ændret sikkerhedsopsætningen i
din browser.

Hvordan h.... får jeg de skide "kager"slået til? Hjælp modtages med tak.

DK XP home-edition pro

Browser: 6.0.2600.0000

JG

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-02-03 12:48

ylle skrev:

> [...]
> Du kan ikke få adgang til kundemappen med dine personlige
> oplysninger, fordi du ikke har slået cookies til i din

Det er en forældet fejlmeddelelse. Fejlen opstår fordi IE6 som
standard blokerer cookies fra tredjepartssteder.

> Hvad kan du gøre?
> For at få adgang til kundemappen skal du have ændret
> sikkerhedsopsætningen i din browser.

Her har de lidt ret - men selv om det vil hjælpe at nedsætte
sikkerheden generelt, kan det ikke anbefales.

Kig i højre side af statuslinjen (for neden) - der er et "indkørsel
forbudt"-ikon. Dobbeltklik på det, og vælg "Accepter altid cookies
fra dette websted". Reload - så er du inde.

Og brok dig så til virksomheden - det er særdeles usmart at løbe
ind i den slags problemer, og det mindste man kan forlange er at de
oplyser relevant information om fejlen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : ylle

Dato : 03-02-03 17:29

"> Kig i højre side af statuslinjen (for neden) - der er et "indkørsel
> forbudt"-ikon. Dobbeltklik på det, og vælg "Accepter altid cookies
> fra dette websted". Reload - så er du inde.

Mange tak for hjælpen. Nu dur det.

JG

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 14-03-03 07:09

>Kig i højre side af statuslinjen (for neden) - der er et "indkørsel
>forbudt"-ikon. Dobbeltklik på det, og vælg "Accepter altid cookies
>fra dette websted". Reload - så er du inde.

Hej. Jeg har det problem, at hvis jeg er inde på f.eks. msn.dk, får
jeg meddelelsen, at cookie ikke er slået til.

Hvornår og hvor kan jeg se "indkørsel fobudt" ikonen ?.

>Og brok dig så til virksomheden - det er særdeles usmart at løbe
>ind i den slags problemer, og det mindste man kan forlange er at de
>oplyser relevant information om fejlen.

Kører WIN98SE og IE6.0.

mvh Erik.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-03 10:46

Erik Jakobsen skrev:

> Hej. Jeg har det problem, at hvis jeg er inde på f.eks.
> msn.dk, får jeg meddelelsen, at cookie ikke er slået til.

Tjek dine sikkerhedsindstillinger (Funktioner =>
Internetindstillinger => Sikkerhed)

Hvis zonen "Internet" er sat til "Høj" vil det give problemer på
mange websteder.

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 15-03-03 17:32

>Tjek dine sikkerhedsindstillinger (Funktioner =>
>Internetindstillinger => Sikkerhed)

Zonen er sat til mellem, men jeg får alligevel at vide, at cookies
ikke er slået til