Bombadoflåd og brugen af disse
Fra : Carsten Vang Pederse~

Dato : 31-01-03 00:07

Jeg har hørt en masse godt omkring Bombardo flåd og har søgt lidt rundt på
nettet for at finde ud af hvordan de bruges, jeg kan nu kun finde nogle få
forhandlere samt at de fåes i 3 forskellige udgaver, nemlig Floating,
Intermediate og Sinking men hvordan bindes de på linen og hvordan bruges de
ellers, de skal vel spinnes ind i et bestemt tempo.
Er der nogen der kan svare mig på disse ting, evt en hjemmeside med
tegninger og anvisninger i hvordan de bindes.

Fra : vm acoustics

Dato : 31-01-03 09:55

Sydpå har man fisket med Bombarda-flåd i længere tid, og der fisker man
typisk med lange (11-14 fod)relativ bløde stænger. Linen kører igennem
flåddet, så dette kan glide og under flåddet sættes en bombarda svirvel, der
består af tre svirvler, der sidder sammen. Så har man et langt forfang
(3,5-5 meter) og til sidst fluen eller ormen eller gummihalen etc. Den lange
stang gør det lettere at styre det lange forfang.
Du kan finde flåd og bombarda-svirvler på f.eks. www.piscator-tackle.dk

mvh
Lars

Fra : Carsten Vang Pederse~

Dato : 31-01-03 19:00

Genialt, tusind tak for de hurtige svar..

Fra : Michael Hansen

Dato : 31-01-03 13:10

Hej

På Scandicangler kan du læse om brugen af Bombarda i disse to artikler - obs
den ene er
på svensk !

http://www.scandicangler.com/?t=7||0&mod=article&aID=33671

http://www.scandicangler.com/?t=7||0&mod=article&aID=35891

Jeg har selv brugt ørredbomberen fra Milo i Norge gennem flere år - det er
suverænt det
bedste jeg har prøvet. Desværre er de svære at få i Danmark - jeg har købt
mine i Norge !

Med venlig hilsen

Michael L. Hansen
redaktør/editor