Din mulighed for vragdykning/uw-jagt i Nor~
Fra : Rune Andersen

Dato : 30-01-03 23:55

Hejsa

Hvis du/I har interesse i vragdykning/uw-jagt så klik ind på vores
hjemmeside og skriv en mail......vi kan arrangere din/jeres næste KÆMPE
dykeroplevelse....

www.loekkensportsdykkerklub.dk

PS. Det er ikke ualmindeligt at vi skyder torsk på 12-15 kg!!!!!

Fra : Allan Hansen

Dato : 31-01-03 08:11

"Rune Andersen" <btmmmm@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> PS. Det er ikke ualmindeligt at vi skyder torsk på 12-15 kg!!!!!

Skyder ? Dem tager vi med kniv

Allan Hansen

Fra : Jens Didriksen

Dato : 31-01-03 12:18

> Skyder ? Dem tager vi med kniv
>
> Allan Hansen

Ja - fra båden, ikke...?

Didrik

Fra : Allan Hansen

Dato : 31-01-03 13:10

Jens Didriksen <jens@didriksen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e3a5b8a$2$1759$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Ja - fra båden, ikke...?

Jeg har en enkelt gang været med til at tage en sådan "karl" med hænderne og
kniv. På et vragdyk stod der en sådan stor torsk under spanterne lidt efter
at vi var kommet ned. Der var nu ingen af os der umiddelbart gad have den på
slæb de næste 15-20 min men da den blev stående og nærmest så ud som om den
hvæsede af os så tog min makker fat i dens gæller. Det så faktisk rigtigt
sjovt ud og det kunne måske været blevet til en økologisk uv-scooter. Da han
begyndte at se noget "panisk" ud forbarmede jeg mig og tog fat i munden ( på
torsken ) med den ene hånd og stak kviven ned gennem hovedet ( på torsken ).
Makkeren så nu hel panisk ud og hans tanker gik nu til hans nye
tørdragtshansker. Den mistede nu noget kraft og jeg overlod makkeren min
kniv mens jeg holdt torsken i munden med begge hænder ved siden af hinanden.
Torsken fortsatte nu sammen med os som om vi var på 3 mands hold. Og ganske
rigtigt torsk er dumme, den filtrede sig ind i net og liner og den skal være
glad for at vi var der for at hjælpe den

Allan Hansen

Fra : S.Arnvig

Dato : 31-01-03 17:48

"Allan Hansen" <REMOVETHISalhansen@rh.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> nyhedsmeddelelse:3e3a5b8a$2$1759$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>
> Jeg har en enkelt gang været med til at tage en sådan "karl" med hænderne og

Det er faktisk ikke så svært.
Jeg har engang taget 2 torsk på hver 8 kg på et vrag i Kattegat.
Den ene havde kilet sig ned mellem nogen bundplader, jeg fik fat
om halen og trak den ud og stak den anden hånd ind i gællerne.
Så var det bare op og aflevere til båden.
små 7 minutter senere tog jeg en til på samme måde.
Det skal lige siges at de kæmpede godt og jeg tror ikke jeg
kunne have holdt dem mere end 2 minutter.
Opstigningen skete lidt hurtigere end den normalt anbefalede.

Søren Arnvig

Fra : Timo Jattu

Dato : 01-02-03 03:06

He he - har taget en på 10,5 Kg med hånden - desværre tæller den ikke da jeg
havde flasker på...

--
Venligst / Best Regards

Timo Jattu

Scandinavian Diving Import
DK- DENMARK
info@s-d-i.dk
www.s-d-i.dk

Ps: Men jeg er stødt på en som jeg ikke kunne holde i halen i 3 sek, før den
havde slået sig løs - den har været 20+ - Jo jeg var lidt negativ !