MS Windows
briani 27239
Bootdisk i xp
Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-01-03 21:08

Hej i gruppen

Er der nogen der ved hvordan man opretter en bootdisk i win xp...???

Fra : Anders Lund

Dato : 30-01-03 21:10

"Thomas Jensen" <thojen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej i gruppen
>
> Er der nogen der ved hvordan man opretter en bootdisk i win xp...???

ja, men det letteste for dig, er at gå ind på www.bootdisk.com og find hvad
du skal bruge.

Anders Lund
AndersGED@zaim.dk
fjern geden fra min email adresse

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-01-03 21:12

"Anders Lund" <andersGED@zaim.dk> skrev :

>"Thomas Jensen" <thojen@mail.dk> skrev i en meddelelse

>ja

Kan man da ikke.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 31-01-03 02:23

Jo, sæt kryds i "Create an MS-DOS startup disk.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-01-03 02:28

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev :

>Jo, sæt kryds i "Create an MS-DOS startup disk.

Det har jeg jo også svaret senere i tråden.

Man skal jo også skelne mellem og det er bootdisketter, der skal
bruges til installation eller det blot skal være en dos
bootdiskette.

»Giver mig selv et rap over nallerne, da du hører til dem, der
skal ignoreres/killes jvnf. min signatur«

Fra : Pico

Dato : 30-01-03 21:10

Thomas Jensen wrote:
> Hej i gruppen
>
> Er der nogen der ved hvordan man opretter en bootdisk i win xp...???

Det mener jeg ikke man kan, men du kan hente 6 disketter fra MS eller
her:

http://www.bootdisk.com/original.htm

Du ved godt man kan boote på XP Cd'en, ikke ?
Pico

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-01-03 21:19

Takker for de hurtige svar...

Jeg ved godt at jeg kan boote fra cd´en - men det er fordi jeg skal opdatere
min bios - og derfor skal jeg bruge en bootdisk, hvor der kan ligges nogle
filer ind på.........

/Thomas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-01-03 21:21

> [...]

>min bios - og derfor skal jeg bruge en bootdisk, hvor der kan ligges nogle

Der skal du ikke bruge de bootdisketter til.

Smid en tom diskette i, gå i denne computer => højreklik =>
formater => lav en MS-Dos diskette.

Fra : Thomas Jensen

Dato : 30-01-03 21:40

hej

Det virkede efter jeg fulgte dit råd - ved ikke hvor jeg har haft tankerne
henne......

Takker mange gange

/Thomas