Fejl ved validering af css
Fra : Jens Olesen

Dato : 30-01-03 14:13

Hej NG

Jeg får følgende fejl når jeg validerer mit css dokument på w3c.org.:

To work as intended, your CSS style sheet needs a correct document parse
tree. This means you should use valid HTML.

Hvad betyder det?

Tak

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-01-03 14:16

Jens Olesen skrev:

> Jeg får følgende fejl når jeg validerer mit css dokument på
> w3c.org.:

Validerer du en html-fil eller en css-fil?

> To work as intended, your CSS style sheet needs a correct
> document parse tree. This means you should use valid HTML.

Det betyder at validatoren forventer en fungerende (valid) html-
side for at validere css-indhold (gælder kun ved validering af
html-sider).

Med andre ord - valider din html-kode først.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Olesen

Dato : 30-01-03 14:57

> Validerer du en html-fil eller en css-fil?

Jeg validerer en css fil

Men får samme fejl. Der er ingen html kode i

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-01-03 15:11

Jens Olesen skrev:

> Jeg validerer en css fil
>
> Men får samme fejl. Der er ingen html kode i

Heller ikke <style>...</style>? (som ikke skal være der).

Må vi se et link?
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 30-01-03 15:13

Jens Olesen wrote:

> [...]
>
> To work as intended, your CSS style sheet needs a correct document parse
> tree. This means you should use valid HTML.

Det betyder bare at din CSS er rigtig, men for at den skal virke korrekt, så
skal dit HTML dokument også validere.

--
Martin L. Johansen

Fra : Jens Olesen

Dato : 30-01-03 15:19

> Det betyder bare at din CSS er rigtig, men for at den skal virke korrekt,

> skal dit HTML dokument også validere.

Kanon. Mente heller ikke der var flere fejl. Dem har jeg nemlig rettet.

Tak

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 30-01-03 16:13

Jens Olesen wrote: