Java og Macintosh?
Fra : Kristoffer Okkels

Dato : 29-01-03 20:45

Hej,

Kan det passe at java ikke er kombatibelt med Macintosh? Hvis ja,
gælder det ALT java - eller er det kun visse scripts man ikke kan
bruge?

På forhånd tak,
Kristoffer Okkels

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Stig Nygaard

Dato : 29-01-03 22:39

Hej Kristoffer

Kristoffer Okkels wrote:
> Kan det passe at java ikke er kombatibelt med Macintosh? Hvis ja,
> gælder det ALT java - eller er det kun visse scripts man ikke kan
> bruge?

Nu skriver du "scripts". Tænker du på Java eller JavaScript? Men
uanset hvad, så er svaret nej. Microsoft har dog lavet nogle
non-standard udvidelser af både Java og JavaScript i deres
implementationer. Disse kan du kun regne med virker i Internet
Explorer, og ofte kun i Windows-versionerne af Internet Explorer (der
findes også en Mac-version af IE).

Nu kender jeg ikke så meget til Mac at jeg med sikkerhed ved om Java
altid følger med som installeret. Det vil jeg absolut tro det gør,
men
ellers kan Java downloades og installeres fra SUN's hjemmeside.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk