Barne-, kombi- eller duovogn
Fra : Amager

Dato : 29-01-03 10:35

Hej Nyhedsgruppe

Vi står for at skulle købe en barne-, kombi- eller duovogn og er meget i
tvivl om, vi skal vælge den ene eller anden slags. Vi vil derfor blive meget
glade for gode råd, erfaringer og tips.

Takker på forhånd!

Mvh
Charlotte

Fra : Kat

Dato : 29-01-03 11:06

"Amager" skrev:

> [...]
meget i
> tvivl om, vi skal vælge den ene eller anden slags. Vi vil derfor

Hvis du fortalte lidt mere om i har bil, om barnet skal sove ude, om
du skal med offentlig transport, om du vil spare penge osv, om i bor i
hus eller lejlighed, så vil det være lidt nemmere at komme med
råd/erfaring.
--
Kat
---

Fra : Amager

Dato : 29-01-03 11:23

"Kat" <katras@FJERN-DETTEofir.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Kat

Tak for dit svar. Jo, vi har bil, barnet skal sove ude, af og til med
offentlig transport og vi bor i hus. Håber det kan hjælpe.

Mvh.
Charlotte

Fra : she79

Dato : 29-01-03 11:14

Hej Charlotte.

Sidste år ved denne tid stod vi også for at skulle købe barnevogn eller
kombivogn. Vi synes det var vældig smart med en kombivogn - så havde vi
jo både barnevogn og klapvogn i ét. Vi spurgte omkring os, i de
forskellige børneudstyrsforretninger - og fik stort set samme svar: Køb
en barnevogn!!!!

En kombivogn bliver meget slidt - og kan stort set kun bruges i 3-4 år -
så hvis man regner med at skulle bruge den til mere end et barn - så er
en kombivogn ikke god nok.

Desuden skal man være opmærksom på, at mange dagplejere ikke vil tage
imod kombivogne - det er noget med at bremserne ikke er gode nok.

Og så er liggemålene i kombivogne oftest kortere end i barnevogne.

Det var hvad vi fik at vide - så vi valgte en barnevogn.

På nuværende tidspunkt har butikkerne en masse barnevogne (og
kombivogne) sat meget ned - det er oftest tale om en model fra sidste år
- men det betyder ikke så meget - for det meste er det bare lidt ved
farven der er ændret.

Håber at jeg kunne hjælpe dig lidt på vej.

http://www.kandu.dk/

Fra : Serenity

Dato : 29-01-03 12:21

Hejsa NG.

Er lige blevet far til en dreng på 4 kg, og 54 cm lang. Vi købte en duovogn,
forstået på
den måde, at vi har fået 2 kasser med, en barnevognskasse og en
klapvognskasse.

Hvad der er bedst for dig og din lille vil jeg ikke udrede, men vi købte
vores her, flinke mennesker
og billige priser. www.barnevognen.dk

DETTE er ikke en reklame for stedet, men bare ment som en lille hjælp.

/ Serenity aka Dan

---

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 29-01-03 14:31

Hej Charlotte.

Nu vil jeg komme med min erfaring. Da vi fik vores datter for 5 år siden fik
vi en kombivogn, som vi har været utrolige glade for, og vi har aldrig haft
problemer hos div. dagplejer med at de ikke ville modtage den. Og denne vogn
har virkelig været brugt. Og den holder i nu. Vi fik en søn i november
månede som nu bruge komivognen.
Så jeg vil til en hver tid anbefalde en kombivogn også fordi de ikke er så
store at have med rundt.

Med venlig hilsen
Heidi Bojsen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 29-01-03 14:53

"Amager" <c_schmedes@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Vi står for at skulle købe en barne-, kombi- eller duovogn og er meget i
> tvivl om, vi skal vælge den ene eller anden slags. Vi vil derfor blive

Vi har også haft lutter gode erfaringer med en kombibarnevogn (Emmaljunga) -
vi brugte vores til begge vore børn, og den er virkeligt ikke blevet
skånet - sommetider sad begge ungerne i den på vej hjem fra børnehaven.
Da vi var færdige med at bruge vognen til nummer 2, og da vi ikke skal have
flere, indbragte vognen stadigvæk 500,- brugt.
Eneste ulempe jeg kan se ved en kombibarnevogn er måske, at den nok måske
kan være en smule besværlig at køre for høje personer, jeg kunne godt somme
tider komme til at sparke imod bagagekurven under vognen - jeg er 188 cm
høj. Omvendt er den jo perfekt til mindre personer - min kone er 160 cm, og
til hende var den perfekt - de klassiske store barnevogne kan godt være en
smule besværlige for små personer, og det kan jo godt se ud som "lillepigen
med dukkevognen" når en pige på 160 kommer skubbende med en Silver Crest

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 29-01-03 22:01

Hej Charlotte.
Da vi fik vores første barn for 11 år siden, købte vi en duovogn.Den var vi
meget glad for, og den blev brugt til alt, den var dejlig nem til bilen ( vi
havde golf), og den var god til busser og tog, for den var ikke så tung. Nu
står vi så og har brug for et nyt køretøj( vi skulle jo ikke ha' flere
børn), og denne gang har vi valgt en brugt barnevogn til haven og en
emmaljunga klapvogn ( den har et godt system hvis, den ene er meget høj og
den anden er knap så høj, for den har et teleskop styr) med en colobripose
( ligner voksi) i, for nu har vi 3 børn og 2 voksne i bilen, så nu er der
stadigvæk plads til 2 liter mælk oven i.Men ellers er der ikke andet for at
kikke og kikke og pille igen og igen, indtil I finder den helt rigtige, I
skal bare være obs på at de fleste forhandler vil sige barnevogn, for den er
der en størrer fortjeneste i for dem, og det er jo det de lever af.
Hilsen Joan.

Fra : Brian Christensen

Dato : 02-02-03 19:49

Amager wrote:
> [...]
> tvivl om, vi skal vælge den ene eller anden slags. Vi vil derfor blive meget

Hej Charlotte

I vores tilfælde var omstændighederne en anelse anderledes end jeres
mht. boform og transportmuligheder, men...
Vi købte en brugt barnevogn - tror det var 500 el. 1000 kr., da vores
søn så var lidt over et år gammel altså lige omkring stå-alder købte vi
en Dolphin cykelanhænger hvor man kan sætte næsehjul på så den kan
bruges. Allerede fra dette tidspunkt begyndte vi at bruge denne. Vores
søn var vil med det. Han havde masser af plads og boltre sig på og der
var plads til legetøj og han kunne tilmed ligge ned og sove. Dernæst
kunne vi jo let nok cykle ned til byen for derefter at gå videre i
butikker og i gågade m.m. når vi lige havde monteret næsehjulet. To af
de helt gode ting ved den Dolphin er at barnet kigger fremad, og kan
dermed se hvad der sker og der er meget nemt for barnet at stille sig op
evt. med ansigt den anden vej så man kan snakke sammen og øve sin balance.
Ydermere kan man jo benytte den til indkøb i større stil, selv med
barnet, da der er temmelig meget plads.
I regn og snevejr slår man lynhurtigt den gennesigtige kaleche over og
så er det på plads.
Alt i alt er der helt uvurderlige anvendelsesmuligheder og vores er
blevet slidt ned i de 5 år vi benyttede den.
Det eneste minus er offentlig transport, hvis buschauffører er lidt
emsige og påstår at det der, det er altså ingen klapvogn! Hvor man kan
finde definitionen på en klapvogn har jeg aldrig kunnet få opklaret.
Ingen chaffører kan svare på dette. I min verden er en klapvogn en vogn
der kan klappes sammen, hvilket en Dolphin også kan. At den så stadig
ikke bliver særlig lille er så noget helt andet.

mvh
Brian