Fader Brennan erkender at have hjulpet pæd~
Fra : P.N.

Dato : 28-01-03 22:00

http://nyhederne.tv2.dk/index.php3?id=32097&forsidetop

Katolsk præst hjalp pædofile

Den irsk-amerikanske katolske præst, Ray Brennan, der leder et
børnehjem i Thailand, erkender nu, at han solgte besøgende journalister tip
om, hvor de kunne købe sex med børn.

"Jeg har været dum," siger Fader Brennan til TV 2/NYHEDERNE. Men han
fastholder, at et stort tiphonorar skulle være gået til driften af
børnehjemmet.

Journalister fra det britiske blad 'The People' betegner ham som en
hykler og fastholder, at han bad dem sætte beløbet ind på sin private
bankkonto.

"Jeg var dum"

Danske bidragydere i tvivl
En række kendte danskere har støttet børnehjemmet økonomisk eller
optrådt gratis til fordel for det, og de er nu i syv sind.

Dog er tendensen, at de vil vente og se, hvordan sagen udvikler sig.

Dansktopsangeren Richard Ragnvald:"Han er jo ikke dømt. Indtil videre
må man tro, at han ikke har samarbejdet med de pædofile."

Danske bidragydere rystet

--
Læs david Dukes glimrende hjemmeside
www.davidduke.com/

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 28-01-03 22:52

"P.N." <pip160@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> http://nyhederne.tv2.dk/index.php3?id=32097&forsidetop

Ja, det er sgu' tragisk at se hvordan efterhånden ret mange katolske præster
faktisk synes at bekræfte visse personers tilsyneladende paranoide fordomme
om deres _meget_ tolerante forhold til pædofili.

Hvad er det, der ikke rigtigt fungerer oven i hovedet på de dumme svin? Er
det kombinationen af religiøs magt og forkvaklede principper om cølibat, der
i en uskøn kombination skaber præster, som bliver det totale modbillede på
det, de egentlig skulle forestille at repræsentere? Hvordan kan manden se
sig selv i øjnene? Hvordan kan man hykle sin religion så meget? Hvordan kan
det være at en være at en katolsk kirke der fordømmer fri sex mellem voksne
som en dødssynd tilsyneladende har et ENORMT "blindt punkt" når det kommer
til noget som pædofili udført af dens egne præster og straks begynder at
klynke om "tilgivelse af gerningsmændene"?
Almindelige "menige" katolikker bliver så vidt jeg ved ekskommunikeret for
de rene "uskyldigheder" i forhold til disse svinske sexovergreb, men
præsterne stoppes ikke på nogen måde, endsige straffes?

Midt i alt det tragiske må jeg sige at jeg fandt det ironisk at se i dagens
BT (http://www.bt.dk/Galleriet.pl?ai_id=126599) at denne irske "fader" på et
billede hilser med "Den Hornedes Tegn" (knyttet næve med strakt lillefinger,
pegefinger og tommelfinger), som ellers er en satanistisk hilsen. Dèt undrer
mig da?

Anders Peter Johnsen

Fra : Hans Galvit

Dato : 29-01-03 08:13

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in

> http://www.bt.dk/Galleriet.pl?ai_id=126599

det er ikke "den Hornede`s tegn" da det er uden strakt tommelfinger det han
giver er efter min opfattelse "high five" tegnet som blive brugt meget
inden for Xtrem sport

--
Hans Galvit
26 61 68 82

Fra : Jens Bruun

Dato : 29-01-03 10:05

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@mail.dk> wrote in message

> [...]
> om cølibat, der i en uskøn kombination skaber præster, som bliver det
> totale modbillede på det, de egentlig skulle forestille at

Når unge mænd vælger en karriere som katolsk præst, træffes dette valg
ofte med baggrund i seksualiten. Det er altså drifterne, der alene
bestemmer, at man vælger netop denne karriere. Såkaldt "tro" er et ofte
benyttet skalkeskjul/undskyldning for mange mennesker og deres
seksualitet.

Så du forresten den lesbiske præst i OBLS i DR forleden? Kom ikke og
påstå, at hendes karrierevalg ikke 100% skyldes hendes seksualitet. De
samme primitive, bagvedliggende mekanismer gælder forresten også ved
rigtig mange andre karriervalg og valg af fritidsinteresser.

--
-Jens B.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 29-01-03 13:12

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> mælte sligt:

>Når unge mænd vælger en karriere som katolsk præst, træffes dette valg
>ofte med baggrund i seksualiten.

Det kan sagtens tænkes.

>Det er altså drifterne, der alene bestemmer, at man vælger netop denne
>karriere.

Det er et helt andet udsagn. Fra at sige, at seksualiteten er en del af
baggrunden for valget om at blive præst og så til at sige, at den er ganske
enerådende i den henseende, er der langt. At det alene skulle være
seksualiteten, og ikke andet, der bestemmer, om en person vælger at blive
præst eller ej, er en aldeles utroværdig påstand.

>Såkaldt "tro" er et ofte benyttet skalkeskjul/undskyldning for mange mennesker
>og deres seksualitet.

Det giver da slet ikke mening. En person opdager, at han er
homoseksuel/pædofil, og vælger derfor at blive katolsk præst? Hvorfor dog?

>Så du forresten den lesbiske præst i OBLS i DR forleden? Kom ikke og
>påstå, at hendes karrierevalg ikke 100% skyldes hendes seksualitet.

Hvorfor i al verden skulle det da gøre det? Jeg står helt uforstående over for
dine påstande.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--