Hvilket Athlon bundkort ?
Fra : Brian

Dato : 28-01-03 19:19

Hejsa

Står og skal ud at have mig et nyt bundkort, den gamle er stået af.
Hvilket skal man gå efter ?

Jeg har ikke brug for onboard VGA/Lyd, ellers er der frit slag.

Håber på gode inputs

--
Hilsen Brian

Fra : Brian

Dato : 28-01-03 19:20

Brian wrote:
> Hejsa
>
> Står og skal ud at have mig et nyt bundkort, den gamle er stået af.
> Hvilket skal man gå efter ?
>
> Jeg har ikke brug for onboard VGA/Lyd, ellers er der frit slag.
Glemte lige.... SD ram er foretrukken, økonomien er ikke til at skifte ram
;)

--
Hilsen Brian

Fra : Heinz

Dato : 29-01-03 13:30

"Brian" <Brian@post5NOSPAM.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Glemte lige.... SD ram er foretrukken, økonomien er ikke til at skifte ram
> ;)

> --
> Hilsen Brian

Jammen så skal du have sådan et som mit der hedder Spacewalker AK32A
Det er til både SD og DDR ram (2 slots til hver).
Godt nok er der onboard lydkort på men det kan nemt slåes fra i BIOS.
Sådan en sag koster 699kr.

Heinz

Fra : Brian

Dato : 30-01-03 17:56

Heinz wrote:

> [...]
> Det er til både SD og DDR ram (2 slots til hver).
> Godt nok er der onboard lydkort på men det kan nemt slåes fra i BIOS.

Synes ikke jeg kan finde den på edbpriser.dk.... Har du et link ?

Hilsen Brian

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 30-01-03 23:00

Brian wrote:

> Synes ikke jeg kan finde den på edbpriser.dk.... Har du et link ?

Hver gang jeg ser en annonce i avisen fra Klingenberg data her i Odense,
så ser jeg det bundkort nævnt - de må have nogle stykker af dem.

http://klingenbergdata.dk/

Fra : Heinz

Dato : 31-01-03 12:48

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion@gmx.net> skrev i en meddelelse

> Hver gang jeg ser en annonce i avisen fra Klingenberg data her i Odense,
> så ser jeg det bundkort nævnt - de må have nogle stykker af dem.
>
> http://klingenbergdata.dk/

De har en del af dem, de fik friske forsyninger hjem af dem her i sidste
uge.
Jeg talte 2 ret store kasser af dem da jeg var oppe at købe mit.

Heinz

Fra : Martin K

Dato : 30-01-03 15:15

Brian wrote:
> Jeg har ikke brug for onboard VGA/Lyd, ellers er der frit slag.
> Glemte lige.... SD ram er foretrukken, økonomien er ikke til at
> skifte ram ;)

Så hedder det Asus A7A266-E eller ECS K7S5A

Jeg ville dog lige gå skridtet længere og vælge et Soltek SL-75FRV. Koster
svjv. ca. 800. Derudover er der ram til 700,- og så er du flyvende

Du kunne dog også købe Asus P4PE og en P4 2,4 Boxed til ca. 2500,-

--
Martin K

Fra : Brian

Dato : 30-01-03 17:59

Martin K wrote:

> Så hedder det Asus A7A266-E eller ECS K7S5A

A7A266 har/havde jeg i forvejen, ECS K7S5A har jeg ikke hørt mange rosende
ord om...

> Jeg ville dog lige gå skridtet længere og vælge et Soltek >SL-75FRV.
> Koster svjv. ca. 800. Derudover er der ram til 700,- >og så er du
> flyvende

Så der skal jeg altså over i DDR ram ?

> Du kunne dog også købe Asus P4PE og en P4 2,4 >Boxed til ca. 2500,-

Overvejer også at skifte over til en P4 istedet, synes markedet for en
kombination af Athlon/SD ram virker lidt slattent efterhånden :)
--
Hilsen Brian

Fra : Martin K

Dato : 31-01-03 10:38

> A7A266 har/havde jeg i forvejen, ECS K7S5A har jeg ikke hørt mange
> rosende ord om...

OK jeg har også selv et A7A266-E... Jeg kunne heller aldrig drømme om at
købe et ECS, men jeg ville da ikke undlade at nævne det...

> Så der skal jeg altså over i DDR ram ?

Nemlig...

> Overvejer også at skifte over til en P4 istedet, synes markedet for en
> kombination af Athlon/SD ram virker lidt slattent efterhånden :)

Jep... fik dog ikke nævnt at du også skal have DDR ram til P4PE. Men altså,
hvorfor ikke skifte til DDR ram nu hvor priserne er relativt gunstige? Du
kan få 512 Mb Elexir (aner ikke hvor gode de er) for kun 650,- hos
ITButikken. Billigere kan det simpelthen ikke gøres. SD-ram vil også trække
et nyt system ned i performance...

--
Martin K

Fra : o&u

Dato : 30-01-03 16:18

On Tue, 28 Jan 2003 19:19:06 +0100, "Brian"
<Brian@post5NOSPAM.tele.dk> wrote:

> [...]
>Hvilket skal man gå efter ?
>
>Jeg har ikke brug for onboard VGA/Lyd, ellers er der frit slag.

socketa eller slota ?

Athlon hed det for lang tid siden, da det var slotA.

Fra : Brian

Dato : 30-01-03 18:01

o&u wrote:

> socketa eller slota ?

Socket A må det være...

> Athlon hed det for lang tid siden, da det var slotA.

Nå, jeg troede det f.eks hed en Atholn Thunderbird.... man lærer noget nyt
hver dag

--
Hilsen Brian

Fra : Karsten Vinding

Dato : 30-01-03 23:03

"o&u" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message

> Athlon hed det for lang tid siden, da det var slotA.

Det gør de skam stadigvæk. Palomino, Thoroughbred, K7, K75 og Thunderbird er
faktisk kun interne navne. Til og med Thunderbird hed de Athlon derefter
Athlon XP/MP.

AMD's interne navne bruges stadig, fordi de er gode til at kende
processorerne fra hindanden, og så fordi Thunderbird lød godt.

Et eller andet siger mig dog at du godt ved det.

--
Mvh, Karsten.

http://www.vinding.adsl.dk

Fra : Martin K

Dato : 31-01-03 10:39

Karsten Vinding wrote:
> AMD's interne navne bruges stadig, fordi de er gode til at kende
> processorerne fra hindanden, og så fordi Thunderbird lød godt.

Jep - og Sledgehammer og Clawhammer lyder også pænt brutalt

--
Martin K