Tegne oven på JPEG billede?
Fra : Ronni

Dato : 11-03-01 16:27

Hej NG

Jeg vil gerne lave lidt sjov med et JPEG billede, og kan fint importere
dette
fra menuen filer, men jeg kan ikke klippe klistre i det?

Jeg kan gætte mig til at det er noget med at det skal konvereteres til
vektor grafik,
men hvordan gør jeg dette? Skal jeg have fat i et eksternt program?

Håber at der er nogle som at der kan hjælpe mig :)

/Ronni
riwen@ofir.dk

Fra : Henrik Dahm

Dato : 11-03-01 19:08

Break Apart!

> [...]
>
> Jeg kan gætte mig til at det er noget med at det skal konvereteres til
> vektor grafik, men hvordan gør jeg dette? Skal jeg have fat i et eksternt

Du kan altid CTRL+B , dvs break apart dit billede, så du kan klippe lidt i
det - men HUSK at group-it derefter med CTRL+G og husk altid placere et
picture indeni en MC.
..
Men hvis du 'rigtigt' vil klippe i et billede brug photoshop eller lignende
og exportere så picture som transparent og som GIF, fordi så kan du
importere det i Flash SOM transparent.

Eks. Hvis du vil lege med et billedet af et hoved (feks. dig selv) og sætte
lidt tale til mundens bevægelser, CTRL+B on billedet og klip så munden ud og
GROUP munden og placerer det i dets egen MC. Group derefter resten af hoved
uden munden og placerer det i dens egen MC.

Du placere nu bare hovedet i en static frame og bruger en anden frame til
mc-munden til animationerne - placerer altid soundtracket i dens egen
frame - helst den første frame.

Nu kan du have lidt fun ud af det ved at bevæge munden til et
tale-track-wav/mp3

Hilsen Henrik Dahm

Fra : Thor Bych

Dato : 13-03-01 19:48

dav
Måden du converterer et billede til vektor grafik på, er ved at gå op i
menuen "modify", vælg "trace bitmap", og derefter bare sætte indstillingerne
som du syntes. forsøg dig lidt frem med dem, da resultatet ved at convertere
sjældent er tilfredsstillende.
Håber det besvarer lidt af dit spørgsmål..