Lutheranisme og satanisme er én religion
Fra : Jakob Munck

Dato : 11-03-01 15:18

Lutheranisme og satanisme hører sammen, og det sidste må ses som et
udtryk for det først. De to religioner har de centrale
trosforestillinger fælles, og det kan ikke undre, at satanismen altid
trives i de lutherske miljøer - ja, rent faktisk er de fleste satanister
faktisk medlemmer af den lutherske kirke. Hvorfor mon?

1. Verdenssyn

Satanismens grundtanke er den, at Satan styrer denne verden, og at man
derfor må tilpasse sig denne realitet. Også Luther mente, at Satan
styrer denne verden, eller - som, han selv udtrykte sig: "Djævelen er
verdens Gud". Det må mennesker lære at forstå og at indrette sig efter,
hvilket den lutherske kirke har som opgave at hjælpe dem med.

2. Heksetro

En fast del af satanismen er troen på hekse, og netop den samme tro
støttede Luther ihærdigt på hans tid. Derfor startede heksebrændingerne
i Danmark efter lutheranismens indførelse (1537). I dag fortsætter
forfølgelsen af anderledes tænkende, præcis som før. Nu brænder man ikke
mennesker, eller idømmer dem livsvarigt fængsel, men anklager de
anderledestænkende for at være "sindssyge", "perverse", etc.
Forfølgelsen foregår altså stadig, men med andre midler.

3. Racisme

Satanister kan ikke lide jøder, og det kunne Luther heller ikke. De to
parter er tilsyneladende nogenlunde enige om - som Luther udtrykte det -
at "jøder skal hænges". Det kalder man for racisme.

4. Abort

Satanister er ivrige aborttilhængere, og det samme har indtil flere
lutherske biskopper givet udtryk for at de er. I det lutherske Danmark
er abortraterne - ikke tilfældigt - blandt de højeste i Europa.

5. Libertinisme

Grundholdningen i satanismen er det, at der ikke bør være nogle moralske
normer, som skal begrænse individets driftsmæssige og egoistiske
udfoldelse. Nøjagtig det samme ser vi i den lutherske lære, hvor der
ingen moralske normer gælder, fordi man altid er "retfærdiggjort af
tro", og derfor er imod al form for "gerningsretfærdighed".

6. Homoseksualitet

Satanister har altid godt kunnet lide homoseksualitet, som de regner for
at være en slags personlig frigørelse. I den lutherske kirke har man i
lang tid velsignet homoseksuelle ægteskaber, og diskuteret om man ikke
også kan få lov til at gifte homoseksuelle med hinanden i kirken.

7. Kostume

For satanister er den sorte farve den skønneste af alle. Man foretrækker
sort hår, sort tøj og sort sminke for at vise hvor satanistisk man er og
hvor godt man kan lide døden, volden og undergangen. Den samme sorte
farve brugte SS-korpset til deres uniformer, og i mange lande bruger
politi og dommere denne farve i deres tjenestedragt. Også lutherske
præster føler sig godt tilpas i den sorte præsteudklædning, som
oprindelig var ordinær borgerbeklædning i 1500-tallet, men som
lutheranismen ikke har ønsket at ændre siden.

8. Nej til gudstjeneste

For satanister er det vigtigt at afholde mennesker fra at gå til
gudstjeneste, da det jo er Satan og ikke Gud man skal tilbede. For
lutheranere er det normalt at understrege, at "alle er præster" og at
"kirken er overalt", hvilket vil sige, at man ikke behøver at gå til
gudstjeneste, hvad de fleste lutheraner (98%) heller ikke gør. Der er
altså to slags argumenter for de to religioner, men konklusionen er den
samme.

9. Gud eksisterer ikke

Satanister er forskellige, men mange af dem mener slet ikke at Gud
eksisterer i virkeligheden, og heller ikke satan. Det er bare "ord" man
bruger for at udtrykke sin livsholdning og sine idealer. Den samme
holdning findes hos mange lutherske teologer, der - af netop denne
årsag - kalder sig ateister. Et eksempel blandt mange er den tidligere
leder af det lutherske fakultet i København (Jens Glebe Møller).

10. Mange fælles troende

Satanismen er en meget udbredt religion i den vestlige verden i dag,
ikke mindst indenfor den moderne ungdoms-kultur og newage-dyrkelse. De
fleste erklærede eller uerklærede satanister i Danmark er samtidig
medlemmer af det lutherske trossamfund (folkekirken) og finder ikke at
der er nogen modsætning mellem lutheranisme og satanisme. Det er der
heller ikke, når man ser bort fra det faktum, at lutheranere foregiver
at være "kristne", det gør satanister ikke.

Ansgar.dk | Strindbergsvej 74 A, 2500 Valby
Tlf. 36 17 95 16 | www.ansgar.dk

Fra : pmj

Dato : 11-03-01 22:11

Jakob Munck wrote:

> [...]
> verdens Gud". Det må mennesker lære at forstå og at indrette sig efter,
> hvilket den lutherske kirke har som opgave at hjælpe dem med.

Hvem denne verdens fyrste er kan du selv undersøke i f.eks skriften røvhul
og efter det kan du fortelle mig hvad du kom frem til.

> [...]
> anderledestænkende for at være "sindssyge", "perverse", etc.
> Forfølgelsen foregår altså stadig, men med andre midler.

Heksetro arvet lutherianismen fra paven, en lære som ikke bare er usand. At
det er sataniske mennesker, og besettlser er faktum. Det kan du selv
undersøke f.eks skriften om røvhul, og fortel mig siden hvad du kom frem
til. Problemet ved hekseprosessene er ikke den teologiske påstand om at
mennesker hengiver sig til satan. Det er du et eksempel på, men det var den
ukrittiske prosses, og den manglende retssikkerhet ved disse som gjør
hekseprosessene til den epedemi som de var. Den har ikke teologisk
motivasjon, men frykt i en herget verden av sykdom og fattigdom ... osv.

> [...]
> parter er tilsyneladende nogenlunde enige om - som Luther udtrykte det -
> at "jøder skal hænges". Det kalder man for racisme.

Du må kjende Luther før du - som så mange med dig - kan sitere han
meningsfylt.
Dersom du er i tvivl hvordan han taler til jøder så les hans bok om jøden og
deres løgne. Gjør så følgende: Understrek alle de steder der Luther hetser
imot jødene. Gå deretter ind i de jødiske skriftene og se hvor mange av
lovens forbandelser går igjen i Luthers skrift mot dem.
Dersom du gjør det vil du forstå at Luther ikke skriver OM jødene og deres
løgne, men TIL jødene, og han skriver i det jødiske sprog, noget rabinerne
forstod, at uten messias var de fordømt, og det ville for Gud være
rettferdig gjerning dersom jødene ble fordrevet, siden de foraktet Guds
frelse. Det er det som Luther skriver om røvhul. Han skriver ikke en
polittisk bok om hvad de skal gjøre imot jødene. Når Luther ga beskjed om at
oprørerne som var i ferd med at ødelegge tyskland ved deres oprør skulle
hugges ned for at skabe den nødvendige orden i områden da ble de hugget ned.
Men, hvorfor ble ikke jødene hengt når Luther skrev det? Har du undersøkt
det røvhul?

> [...]
> lutherske biskopper givet udtryk for at de er. I det lutherske Danmark
> er abortraterne - ikke tilfældigt - blandt de højeste i Europa.

Du snakker sådan som du har forstand til røvhul.

> [...]
> ingen moralske normer gælder, fordi man altid er "retfærdiggjort af
> tro", og derfor er imod al form for "gerningsretfærdighed".

Det er bare satan selv som skriver sådan.

> [...]
> heller ikke, når man ser bort fra det faktum, at lutheranere foregiver
> at være "kristne", det gør satanister ikke.

En satanist, hvorfor skulde han bry sig om paven? Eller om dig? Hvad har han
å høste der?

Fra : Erik Larsen

Dato : 11-03-01 23:25

"Jakob Munck" <cfs2119@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> heller ikke, når man ser bort fra det faktum, at lutheranere foregiver
> at være "kristne", det gør satanister ikke.

Forkert; - I min bibel udgiver han sig for en lysets engel

Erik