D-Link DI-604 og FTP
Fra : dpir8b

Dato : 27-01-03 23:03

Hej,
Jeg har et stort problem. Når jeg forsøger og forbinde til en FTP server
igennen DI-604'eren stopper mit forsøg lige når mit ftp program skal til at
liste ftp'en!
Hvordan sætter jeg DI-604'eren op til at forbinde til en FTP?

/dpir8b

Fra : Flemming Joensson

Dato : 27-01-03 23:49

"dpir8b" <dpir8b@Phreaker.net> wrote in

> [...]
> program skal til at liste ftp'en!
> Hvordan sætter jeg DI-604'eren op til at forbinde til en FTP?

Det lyder som om at den pågældende FTP bruger PASV mode. Så inden du
piller ved din router, så tjek lige om ikke det løser sig hvis du
indstiller dit FTP-program til passive mode.

Flemming

--
Hvis du vil svare per e-mail skal "fjerndette." fjernes fra
mailadressen.

Fra : dpir8b

Dato : 28-01-03 06:22

nop! har også prøvet dette dog uden megen efekt.

/dpir8b

Fra : BFC Trekanten

Dato : 28-01-03 12:48

> nop! har også prøvet dette dog uden megen efekt.

Du åbner både port 21 (ftp) og 20 (ftp-data) så burde det spille.
Hælpen er også indbygget i routeren
Torben

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-01-03 17:49

"BFC Trekanten" <trekanten@nethotel.dk> wrote in

> Du åbner både port 21 (ftp) og 20 (ftp-data) så burde det spille.
> Hælpen er også indbygget i routeren
> Torben

Det vil da kun give en forskel hvis det er folk udefra der ikke kan
komme ind på hans egen FTP. Det vil ikke ændre på noget når han prøver
at logge på en anden maskine der er på WAN - siden af hans router og
han selv sidder på LAN siden.

Flemming

Fra : Ivar Madsen

Dato : 28-01-03 19:41

Flemming Joensson skrev Tirsdag den 28. januar 2003 17:48 i
dk.edb.netvaerk:

> [...]
> komme ind på hans egen FTP. Det vil ikke ændre på noget når han prøver
> at logge på en anden maskine der er på WAN - siden af hans router og

Det afhænger af hvordan han vil tilgå serveren, hvis han forsøger at
tilgå den som sad han på WAN siden, så skal routeren sættes op som
sådan.

Ivar Madsen

Fra : BFC Trekanten

Dato : 29-01-03 17:35

gik ud fra at det var fra WAN-siden problemet opstod, når han nu prøvede at
kontakte ftp´en gennem en router, det er sjældent jeg går gennem routeren
hvis jeg er på LAN... da kun lige for at teste...