MS Windows
briani 27239
Fildeling i Windows
Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 27-01-03 12:08

Jeg har af flere omgange haft nogle problemer med fil- og printerdeling
i windows både på nogle større netværk og derhjemme mellem min bærbare
og min stationære computer.

Problemerne består i, at adgangen til delte drev ofte er meget
langsommelig og ofte er det ikke muligt at få kopieret filer i deres
helhed, hvilket er problematisk, da jeg har brug for at bruge
"Briefcase" funktionen.

Disse problemer opstår, hvis man laver fildeling via TCP/IP (standard i
Windows) men tilsyneladende kan det løses ved at aktivere IPX/SPX
protokollen og fjerne bindingen til TCP/IP.

Er der nogen, der har en god forklaring på dette?

Det kan bemærkes, at overførsel via eksempelvis FTP fungerer fint.
Ligesom webserver, SMTP-server og "Remote Dekstop" alle fungerer som de
skal. (Internet på netværket)

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 28-01-03 21:31

Hvis man fjerne bindingen til TCP/IP virker internet så?

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 29-01-03 11:23

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailto.dk> skrev:

> Hvis man fjerne bindingen til TCP/IP virker internet så?

Hvis man nøjes med at fjerne bindingen i forbindelse med Fil- og
printerdeling er der vist ingen problemer. Ihvertfald er jeg lige nu
koblet på nettet via et større LAN.

Man skal derimod formentligt ikke fjerne bindingen andre steder.

Har du haft problemer tilsvarende mine med dit netværk?

--
Morten http://miljokemi.dk