netbanker og internationalisering m.m.
Fra : Martin Jorgensen

Dato : 26-01-03 22:32

Hej NG!

Jeg bor på et kollegie hvor der bl.a. bor 2 polakker, som fortæller mig at i
Polen har bankerne en langt højere indlånsrente end i Danmark. Noget med
inflationen osv. i polen, siger han.
Jeg ønsker at melde mig ind i en "ren netbank" snarest.

Ifb. med Polens snarlige indtræden i EU ønskes følgende besvaret:

Men hvordan kan det være at der ikke er nogen udenlandske aktører (SVJV) på
netbank-
markedet i DK?
Står det mig frit for at vælge en polsk bank hhv. såfremt Polen var med i EU
eller ej?
Er der andre netbanker i EU, som man med fordel kan vælge istedet for
skandiabanken,
som jeg ellers tror jeg vil melde mig ind i, pga. dårlig behandling hos
Nordea + priserne på gebyr m.m.

Ellers er der nogen der har nogle yderligere bemærkninger at
tilføje/spørgsmål?
Jeg syntes faktisk det kunne være ret interessant at høre lidt om, så jeg
håber på en konstruktiv debat.
Hvad siger bank-folkene/økonomerne/juristerne?

På forhånd tak.

Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Bo

Dato : 26-01-03 23:37

Fra : Bo

Dato : 26-01-03 23:42

"Martin Jorgensen" <martin@tbkol.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
> Er der andre netbanker i EU, som man med fordel kan vælge istedet for
> skandiabanken,

Du skal lige være klar over at vælger du en netbank i EU, foregår dine transaktioner i
EURO,
og det betyder at veksling til-/fra danske kroner belægges med 1,5 - 2,0% i gebyr, uanset
hvilken Bank,
årsag Det danske folk har valgt ikke at udskifte kronen til fordel for Euro.

Vælg du www.skandiabanken.dk det er en rigtig god bank, som jeg selv har brugt lige fra
begyndelsen hvor den ejedes af KP (Kommunernes Pensionskasse).

Fra : Knud Berggreen

Dato : 27-01-03 00:04

On Sun, 26 Jan 2003 23:42:24 +0100, "Bo" <bolten@Wofir.dk>
wrote:

>"Martin Jorgensen" <martin@tbkol.dk> skrev i en meddelelse
>>
>Du skal lige være klar over at vælger du en netbank i EU, foregår dine transaktioner i
>EURO,

Ikke svenske og engelske banker - og andre EU-lande der ikke
er med i Euroland. I disse lande er det stadig en lokal
valuta.

>og det betyder at veksling til-/fra danske kroner belægges med 1,5 - 2,0% i gebyr, uanset
>hvilken Bank,
>årsag Det danske folk har valgt ikke at udskifte kronen til fordel for Euro.

Det har ikke noget med det at gøre. Overførsel mellem en
tysk og en fransk bank koster også i gebyr. Der er ingen
fælles grænseoverskridende clearingscentraler.

>Vælg du www.skandiabanken.dk det er en rigtig god bank, som jeg selv har brugt lige fra
>begyndelsen hvor den ejedes af KP (Kommunernes Pensionskasse).

Og til sidst, hvis man opretter konti i udlandet skal
oprettelsen anmeldes til Told-Skat.
Og med hensyn til rente, så er det stadig de enkelte alnde
der fastsætter disse til styring af pengestrømmen og andre
nødvendige reguleringer.

/Knud

--
Berggreen Service
Software Sales & Distribution in

Fra : Jonathan Stein

Dato : 27-01-03 10:46

Martin Jorgensen wrote:

> Jeg bor på et kollegie hvor der bl.a. bor 2 polakker, som fortæller mig at i
> Polen har bankerne en langt højere indlånsrente end i Danmark. Noget med
> inflationen osv. i polen, siger han.

Husk på, at valuta-kursen kan ændre sig. Det lyder godt at kunne få 5-10% i
rente, men hvis kursen pludselig falder, kan du hurtigt tabe hele fortjenesten
(og måske lidt til).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Martin Jorgensen

Dato : 27-01-03 15:08

> [...]
5-10% i
> rente, men hvis kursen pludselig falder, kan du hurtigt tabe hele

Ja... Det er rigtigt... Så bliver det www.skandiabanken.dk jeg vil vælge.

Nordea syntes åbenbart gerne at man må tage røven på folk med kr.50 i gebyr
som de bare trækker fra min konto uden at spørge mig om det er iorden,
først.

Og bagefter så fortæller de mig så at jeg bare kunne have printet en
kontoudskrift ud ved at klikke på printer-ikonet i net-bank... tsk. tsk.
Det er ikke lige det jeg forstår ved service.

Takker iøvrigt mange gange for de fine svar,
Mvh.
Martin Jørgensen.

Fra : Helge

Dato : 01-02-03 21:09

Hei

Jeg har en stor foretnings ide og tilby dere dansker.

Nikken skal åpne Danmark 1 mars.
Vi trenger i den forbindelse kontakter i Danmark som vil se nermere på
Nikken som foretningside

Nikken opererer i 30 land og har en omsetning på 2.25 mrd euro.
Nikken er et selskap som er 30 år gammelt og er gjeldfri.

Vi vil gi den støtte og opplering som er nødvendig for og få suksess med
Nikken.

Se på min hjemmeside for mer info:

http://www.enikken.eu.com/nettbutikk

Jeg skal til Danmark komende uke, kontakt meg for avtale.

Med vennlig hilsen:

Helge Ibrahim
Uavhengig Nikken distrubutør
Strandveien 239
6200 Stranda
Norge
+4770262102-+4795243595
helge@ibrahim.no

http://www.enikken.eu.com/nettbutikk

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 01-02-03 23:39

On Sat, 1 Feb 2003 21:08:33 +0100, Helge wrote in dk.erhverv
<U3W_9.17966$CG6.304331@news4.e.nsc.no>:

>Jeg har en stor foretnings ide og tilby dere dansker.

dk.erhverv standardsvar sendt
http://www.isa.dknet.dk/~sej/erhverv.html

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen