Super Bowl - Raiders stærkt svækket!
Fra : Zilla

Dato : 26-01-03 21:41

Cirka tre timer til kickoff i den Super Bowl, jeg har ventet på i 19 år,
nerverne er tyndslidte, og så dette...

Ifølge ESPN.com stiller Raiders i aften op uden Pro Bowl-center Barret
Robbins, som er blevet sendt hjem fra San Diego af "disciplinære årsager" -
der er ingen yderligere oplysninger om, hvad det dækker over.

Robbins er den centrale del af Raiders' offensive line, og han vil blive
MEGET hårdt savnet mod Tampa Bays stærke defensiv. Adam Treu spiller i
stedet. Jeg håber s'gu, at Coach Callahan ved hvad han gør...

Godspeed Raiders - der er 2 timer og 39 minutter endnu.

Carsten

Fra : Ole :-\)

Dato : 27-01-03 01:27

Zilla skrev
> [...]
årsager" -
> der er ingen yderligere oplysninger om, hvad det dækker over.

Sådan går det når man ikke opfører sig som forventet

Så du i øvrigt den der Canon (Ganon) interseption? Ja, begge to - jeg har
222 kr på at han ville kaste mindst én i første halvleg - du er dejlig Canon

--
Venlig hilsen
Ole

Fra : Anders Mouritsen

Dato : 27-01-03 04:23

Dejlig kamp :) hvad sker der lige for Raiders???

Hehe, men kan kun sige de rigtige vandt!!!!

Fed Kamp

Go Tampa Bay

/Anders

Fra : Zilla

Dato : 27-01-03 04:32

> Sådan går det når man ikke opfører sig som forventet

Jeg tror du skal passe på med at drage konklusioner før du kender
baggrunden. Robbins lavede samme "forsvindingsnummer" tidligt i sin
karriere, og har i mange år lidt af voldsomme depressioner. Anfaldene har
været holdt nede med anti-depressiv medicin, men noget tyder altså på, at
det stress, der naturligvis er forbundet med en Super Bowl-uge har givet ham
et mentalt dyk. Jeg har lige læst, at han er under behandling på et hospital
i San Diego.

Vi har tabt Super Bowl, men lige nu er jeg rent ud sagt pisseligeglad med
football. Der kommer en ny sæson, og Raiders skal nok gøre et nyt forsøg. I
øjeblikket håber jeg bare, at Barret er OK.

> Så du i øvrigt den der Canon (Ganon) interseption? Ja, begge to - jeg har
> 222 kr på at han ville kaste mindst én i første halvleg - du er dejlig
Canon

Tja, Gannon havde ikke sin bedste dag, men Bucs' forsvar var også
fremragende. Det er overflødigt at spekulere på, om Robbins, Buchanon, en
C-Wood på 100% eller noget som helst andet kunne have ændret på udfaldet.
Tampa udnyttede på flotteste vis hver eneste fejl fra Raiders' side, og det
fortjener de al respekt for.

Jeg mener at Raiders set over hele sæsonen har været det bedste hold i NFL,
men i aften mødte de et hold der var bedre forberedt, og som spillede op til
deres bedste, hvilket Raiders ikke gjorde. Tillykke til Tampa og Gruden. Jeg
er stadig stolt af "mit" hold, og overbevist om, at vi kommer igen.

Carsten

Fra : Ole :-\)

Dato : 27-01-03 07:10

Zilla skrev
> [...]
ham
> et mentalt dyk. Jeg har lige læst, at han er under behandling på et

Well, jeg har intet læst, kun hørt hvad Jimmy og Claus sagde ved kampstart,
og det lød bestemt ikke som om han var syg, men at han kun festede, og
udeblev fra træning.

Ole

Fra : Zilla

Dato : 27-01-03 13:48

> Well, jeg har intet læst, kun hørt hvad Jimmy og Claus sagde ved
kampstart,
> og det lød bestemt ikke som om han var syg, men at han kun festede, og
> udeblev fra træning.

Jep, men de egentlige informationer om, hvad der var sket, kom også først
frem under kampen, så Jimmy og Claus var "lovligt undskyldt".

HVIS det nu viser sig, at Robbins bare er udeblevet uden grund - så må han
naturligvis have spillet sin sidste kamp for Raiders. Så vil det være
komplet utilgiveligt overfor holdkammerater, fans og hele
Raiders-organisationen. Men med de informationer der er nu, vil jeg lade
tvivlen komme Robbins til gode - omstændighederne er så bizarre, at
forklaringen med nervesammenbrud/depression lyder meget sandsynlig.

Gad vide om han dukker op til Pro Bowl på søndag?

Carsten

Fra : Zilla

Dato : 28-01-03 16:26

> Gad vide om han dukker op til Pro Bowl på søndag?

Næppe. Ifølge ESPN.com holdes han på hospitalet i San Diego af frygt for, at
han skal tage sit eget liv. Robbins er for længe siden stoppet med at tage
sin medicin mod depressioner, og stress kombineret med familiære problemer
har åbenbart knækket ham.

Lørdag aften blev han set på en bar af to Raiders-fans. Robbins sad beruset
og grædende i et hjørne og talte med sig selv. De to fans fik sendt ham hjem
til hotellet i en taxa. Her vaklede han direkte ind ad døren til et
holdmøde, og Callahan sendte ham hjem til Oakland. Han nåede dog aldrig
længere end til hospitalet.

Det er sgu svært at finde ud af, om man skal være rasende på manden eller
bare have ondt af ham. Sådan et sammenbrud er ikke noget at spøge med, men
hvorfor er han bare stoppet med sin medicin, hvis han ikke havde helt styr
på sit liv? Det er nu kommet frem, at der har været flere (uspecificerede)
episoder med ham i løbet af sæsonen.Under alle omstændigheder er han færdig
som Raider, for flere spillere har udtalt at hvis Robbins er tilbage næste
sæson, er de ikke interesserede i at spille for holdet.

Trist historie. Ingen tvivl om at Tampa havde vundet selvom Robbins havde
været med, men det er uundgåeligt at sådan en episode sætter sine spor på et
hold. Noget af forklaringen på Raiders' ualmindeligt tamme indsats kan godt
ligge her.

Carsten