Rengøring af vinylgulv
Fra : w e b w o m a n

Dato : 26-01-03 12:49

Hvad er bedst at bruge til vask af vinylgulv?

Så vidt jeg ved at "AjaX" for hårdt og vil udtørre materialet.
Men hvad skal man så bruge? Er brun sæbe OK? Er sæbespåner? Eller.....

Mvh. Lisbeth - som har et helt nyt vinylgulv i badeværelset *S*

Fra : Marianne

Dato : 26-01-03 17:47

> [...]
> Men hvad skal man så bruge? Er brun sæbe OK? Er sæbespåner? Eller.....
>

> Mvh. Lisbeth - som har et helt nyt vinylgulv i badeværelset *S*

Se fx
http://www.greeninfo.dk/artikel_disc.asp?artikelID=3503

http://www.fi.dk/hjemmet/rengoering/materialer_inventar/vinly/

mvh
Marianne

Fra : w e b w o m a n

Dato : 29-01-03 21:40

"Marianne" <hoyen@lundbak.dk> skrev i en meddelelse

> Se fx

Tusinde tak!
Kigger *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Møller

Dato : 26-01-03 20:06

"w e b w o m a n" <jacobsen@pc.dk> wrote in message
> [...]
> Men hvad skal man så bruge? Er brun sæbe OK? Er sæbespåner? Eller.....
>

> Mvh. Lisbeth - som har et helt nyt vinylgulv i badeværelset *S*

Hej LS
Du må ikke bruge noget af det skrappe.
Ajax: er der ikke skurepulver og ammoniak o.lign i
Brunsæbe også for affedtende.

--
Møller

Sæbespåner er fint.
pH- værdien skal være ret neutral: 7-8 pH
Linoleum i dag er jo PVC-plast, og der er mange kvaliteter lidt afhængig af
hvilke blødgørere der er i materialet fra produktionen, den "fordamper " med
tiden, og du skal derfor holde den smidig ved ikke at udtørre den, evt. kan
den få noget specialolie efter vask, men pas på det ikke bliver en
skøjtebane.
Futter man stadig rundt i en Yaris?

--
Møller

Fra : w e b w o m a n

Dato : 29-01-03 21:39

"Møller" <eamfjern@fjernget2net.dk> skrev i en meddelelse

> Du må ikke bruge noget af det skrappe.
> Ajax: er der ikke skurepulver og ammoniak o.lign i

Jeg ved det ikke... har ikke noget af slagsen i huset p.t.

> Brunsæbe også for affedtende.

Uanset det er det faste eller det flydende?

> Sæbespåner er fint.

Det mener min veninde også.

> Futter man stadig rundt i en Yaris?

YES... og man er stadig glad for den. *S*
Den har på 3½ år kun kostet et par nye vinduesviskere (altså udover benzinen
og serviceeftersynene) *S*

Mvh. Lisbeth