benzin
Fra : René

Dato : 26-01-03 11:14

jeg var så uheldig at låne min popcorn ud til en ven han ville så fylde
benzin på efter lån
og det gjorde han også men bare blyholdig og ville høre om det ødelægger
noget i motoren eller hvad ??
er der nogen der har et svar.

Fra : Calle.

Dato : 26-01-03 12:11

René wrote:
> [...]
> fylde benzin på efter lån
> og det gjorde han også men bare blyholdig og ville høre om det

blyet ødelækker ikke en motor, men derimod en katalysator.
Da din knallert er en 2 takter er der nok ingen katalysator på.
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Klaus G.

Dato : 26-01-03 13:09

> blyet ødelækker ikke en motor, men derimod en katalysator.
> Da din knallert er en 2 takter er der nok ingen katalysator på.

Skal du ikke være sikker på. min NRG Mc3 sad der en udstødning med
katalysator. Det gør der på mange nye scootere idag.

--
Klaus G. / Seth-Enoch

Fra : René Rattenborg

Dato : 26-01-03 20:34

Jeg har haft en aprilia www sr 50 den var monteret med katalysator, som
blev pillet af idet de bliver sodet til og kan næsten ikke køre/trække
MVH René

Fra : Calle.

Dato : 27-01-03 06:53

René Rattenborg wrote:
> Jeg har haft en aprilia www sr 50 den var monteret med katalysator,
> som blev pillet af idet de bliver sodet til og kan næsten ikke
> køre/trække MVH René

Ja hvad er en katalysator værd, når man har olie i benzinen
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 26-01-03 17:38

> Skal du ikke være sikker på. min NRG Mc3 sad der en udstødning med
> katalysator. Det gør der på mange nye scootere idag.

Det er da også en fejl.. ryk lortet af og sæt et ordentligt knækrør på! ;)

--
Mvh Michael Frederiksen
Dette er ikke Jeopardy -

Fra : p.jarnbak

Dato : 29-01-03 21:20

"René" <gamrath@brodrene.dk> wrote in message
> [...]
> benzin på efter lån
> og det gjorde han også men bare blyholdig og ville høre om det ødelægger
Der er ikke bly i rød 95/98.Det har været forbudt
i flere år nu så der er ikke nogen fare der.
Hej Palle.

Fra : KlausB

Dato : 30-01-03 22:40

Hej
hvad er så forskellen på blyfri 92/95 og rød 92/95 når der ikke er bly i den
røde?

Lige en tanke

Venlig hilsen
Klaus B

Fra : Kim J

Dato : 30-01-03 00:43

"KlausB" <h51@mail.dk> wrote in message
> Hej
> hvad er så forskellen på blyfri 92/95 og rød 92/95 når der ikke er bly i
den
> røde?

I den Røde er der en "Blyerstatning" tilsat. Blyet køler og har en
indvirkning
på tændingsjusteringen af en bil/mc/Knallert generelt.

Kim J.

Fra : p.jarnbak

Dato : 30-01-03 03:45

"Kim J" <basse12@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> indvirkning
> på tændingsjusteringen af en bil/mc/Knallert generelt.

Blyerstaningen er tilsat for at beskytte ventiler og ventilsæder
på de 4 takt motorer der ikke har hårdmetal ventilsæder.Det har
ikke nogen betydning tændingsjustering, da det ikke hæver
oktantalet som blyet tidligere har gjort.
Hej Palle

Fra : Kim J

Dato : 30-01-03 10:57

"p.jarnbak" <jarnbak@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
> ikke nogen betydning tændingsjustering, da det ikke hæver
> oktantalet som blyet tidligere har gjort.

Nå ja efter blyet er fjernet er tændingsjustering ikke aktuel for både grøn
eller rød
Min fejl.

Kim J.

Fra : KlausB