indsæt i db samme med sessions
Fra : dennis overskov

Dato : 26-01-03 01:12

Hey.
Jeg har en side hvor der er sessions på, når man logger ind
skriver man sit domain navn og det kommer så frem et par steder
ved hjælp af <%status="domain"%>

der er godt nok, nu skal jeg lave sådan at mine kunder kan
bestille subdomains (5 i alt en af gangen) så jeg har prøvet mig
frem til dette her.

<form action="login.asp?script=gem" method="POST">
<input type="text" name="sub1" size="20" value="">SubDomain <br>
<input type="text" name="domain" value="<%=status("domain")%>"
size="17"> <br>
<input type="submit" name="Send" value="Send">
</form>
<% If Request.QueryString("script") = "gem" Then
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath("db.mdb")
Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM status"
rs.Open strSQL, Conn, 1, 3

rs.addnew
rs("sub1") = Request.Form ("sub1")

rs.update
Response.Write "Dit subdomain er oprettet"
rs.Close

Set rs = Nothing
Conn.Close
set Conn = Nothing
End If
%>

det går også halvt godt, mine problemmer er at
1 den gemmer ikke i den session jeg er i.
2 hvordan fortæller jeg den at den næste tabel hedder sub2 og
næste sub3 ect ect

Dennis

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : dennis overskov

Dato : 26-01-03 20:46

dennis overskov wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> <input type="submit" name="Send" value="Send">
> </form>
> <% If Request.QueryString("script") = "gem" Then
&gt; Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
&gt; Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
&gt; Server.MapPath("db.mdb")
&gt; Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
&gt; strSQL = "SELECT * FROM status"
&gt; rs.Open strSQL, Conn, 1, 3
&gt;
&gt; rs.addnew
&gt; rs("sub1") = Request.Form ("sub1")
&gt;
&gt;
&gt;
&gt; rs.update
&gt; Response.Write "Dit subdomain er oprettet"
&gt; rs.Close
&gt;
&gt; Set rs = Nothing
&gt; Conn.Close
&gt; set Conn = Nothing
&gt; End If
&gt; %>

> [...]
> 1 den gemmer ikke i den session jeg er i.
> 2 hvordan fortæller jeg den at den næste tabel hedder sub2 og

HJÆLP PLEASE

kom nu??

Fra : F.Larsen

Dato : 26-01-03 20:57

"dennis overskov" <d.o@micropage.dk> wrote in message
> &gt; Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

prøv at fjerne &gt; så kan det jo være det virker :=)

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-01-03 17:36

"dennis overskov" <d.o@micropage.dk> wrote
> HJÆLP PLEASE
>
> kom nu??

Det hjælper ikke at "stresse" folk til at svare på dit spørgsmål, hvis der
ikke er nogen der har svaret er det sikkert fordi de enten ikke forstår dit
spørgsmål eller ikke kan svare på det. Så prøv evt. at uddybde lidt.

--
Jakob Andersen