Fåk en "neder" :-/ Brug for input!!
Fra : Albert

Dato : 25-01-03 19:59

Har lige (dvs på 4 weekender) lagt 80 kvm gulvspånplader på vores kommende
1. sal

Har brugt 2000 skruer og 3 liter lim.

Endeligt færdig og igang med at bære resterne ned....

** OG SÅ OPDAGEDE JEG HVAD DER STOD PÅ PLADERNE : **
"Denne side op"

De var overtrykt med alt muligt mærkeligt, så dem har jeg jo bare vendt
nedaf alle sammen :-/

Nå men fornuften er tilbage og temperamantet er faldet på plads igen, så nu
til det saglige :

Jeg kan simpelt hen ikke få øje på nogle forskelle på op og ned. Not og fer
er identiske om jeg vender dem op og ned. Faktisk passer "ned" helt perfekt
med "op", så gør det faktisk nogen forskel ?!

Det skal siges, at det er novopan plader med dobbelt not/fer

Mvh Albert

Fra : Kim

Dato : 25-01-03 23:29

Ja, føj for den da ))
Nå, mon ikke forskellen (jeg gætter) er, at de
er behandlet med ét eller anden på den ene side,
men ikke på den anden ?

Mvh, Kim

Fra : Kim

Dato : 25-01-03 23:32

Der står ikke noget på
http://www.novopan.dk/spaanplader/
om forskel på "ret og vrang"...

Fra : zigge

Dato : 25-01-03 23:34

"Kim" <No@mail.dk> wrote in message news:b0v34d$r75$1@sunsite.dk...
> Der står ikke noget på
> http://www.novopan.dk/spaanplader/
> om forskel på "ret og vrang"...

Hej Albert.

Prøv da at smide en mail til dem og spørg.

//zigge

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 26-01-03 08:52

"Albert" <nospam@nospam.dk> wrote in message
> [...]
perfekt
> med "op", så gør det faktisk nogen forskel ?!
>
> Det skal siges, at det er novopan plader med dobbelt not/fer

Den forskel jeg bemærkede da jeg lagde mine er at på undersiderne er
samlingerne ikke helt tætte. Der er ca. 0,5 mm afstand, mens de på
oversiden er helt tæt samlede. Jeg antager de er lavet sådan for at sikre
at oversiden kan stødes helt sammen i samlingerne.

Jeg gætter på at det kun har kosmetisk betydning. Men dine kan være
anderledes, hvis de passer perfekt sammen på både over- og underside. Hvis
de er overfladebehandlet på een af siderne, vil jeg tro at det er på
undersiden. Evt. med noget fugtafvisende.

--
Erik Rudbeck
Cleanup my address before replying by mail

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 27-01-03 17:41

> Jeg kan simpelt hen ikke få øje på nogle forskelle på op og ned. Not
> og fer er identiske om jeg vender dem op og ned. Faktisk passer "ned"
> helt perfekt med "op", så gør det faktisk nogen forskel ?!

Kan du se om den ene side evt. er behandlet med lak eller noget andet,
måske af hensyn til evt. fugt ?

Ellers kan man vel spørge Novopan - www.novopan.dk

Fra : Per H

Dato : 27-01-03 18:54

On Sat, 25 Jan 2003 19:58:31 +0100, "Albert" <nospam@nospam.dk> skrev:

>Endeligt færdig og igang med at bære resterne ned....
>
>** OG SÅ OPDAGEDE JEG HVAD DER STOD PÅ PLADERNE : **
> "Denne side op"

Det er sikkert finerretningen der er vendt, så den er stærkere
(stivere) når "denne side" vender opad.

Hvis du kan gå på det uden at ryge igennem, så tag du det bare med
ro.

Vh Per

Fra : Albert

Dato : 27-01-03 20:20

> Det er sikkert finerretningen der er vendt, så den er stærkere
> (stivere) når "denne side" vender opad.

> Hvis du kan gå på det uden at ryge igennem, så tag du det bare med
> ro.

Ja min weekend var sgu ødelagt. Tænkt sig at skulle starte helt forfra
fordi et eller andet !

Nå, men Novopan ringede kl 10 og fortalte mig lidt :

1 - Man kan ikke rykke sådan nogle plader op igen uden at ødelægge dem...
Hmmm
2 - Eneste forskel er, at der står "Novopan" på den ene side. Skulle jeg
senere have reklamationer mod pladerne, SKAL de kunne se deres navn på hver
eneste plade.

JUBEL !!!! Det betyder med andre ord intet. Idag har nok været den bedste
mandag længe

Tak for input !

Mvh Albert - Der nu skal igang med Rockwool - OG NOK SKAL TJEKKE HVAD VEJ DE
SKAL VENDE