Ferie!
Fra : KC

Dato : 25-01-03 17:59

Hej NG.....

Mangler lidt inspiration til en ferie for min søn og jeg.

Han er 4½. Har tænkt lidt på fx en togtur ud i Europa et eller andet
sted..... Nogle forslag og erfaring...eller andre gode forslag!!

På forhånd tak!

mvh

KC

Fra : torup & bachmann

Dato : 25-01-03 18:52

"KC" <kc_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Han er 4½. Har tænkt lidt på fx en togtur ud i Europa et eller andet
> sted..... Nogle forslag og erfaring...eller andre gode forslag!!

Min varmeste anbefaling går til Jesperhus Feriecenter på Mors!!!
Dér ligger paradis!
De smukkeste omgivelser, lejer du en hytte har du fri adgang til
blomsterparken med deres dejlige tivoli (alle forlystelser er gratis!),
regnskov med fritflyve hal, terraier med slanger, giftfrøer osv, indendørs
og udendørs vandland, besøgsgård med klappedyr, put and take sø, indedørs
legehal med kæmpe rutchebaner og andet godt, dejlige legepladser spredt
rundt på området osv osv osv.
Det er sgu lige før jeg tuder af længsel derop igen, vi var der i maj 2002
og det var bare mere end perfekt.
Hvis ikke jeg husker helt galt hedder deres hjemmeside www.jesperhus.dk

MVH Rikke

www.rikkebachmann.webbyen.dk

Fra : LBR

Dato : 25-01-03 19:51

Hej

Ferie er jo en dejlig ting og det er bestemt vigtig at den passer til dem
som skal holde den.
Hvad med en tur til Norge og stå på ski? Det er en aktiv ferie og sne plejer
at være det bedste børn ved.
Vi tager selv afsted med vores to børn, en dreng på 3½ år og en lile pige på
6 mdr.

Jeg håber at I får en god ferie.

Hilsen Louise

Fra : Lumholdt&Riber

Dato : 25-01-03 19:55

Tja, vi var engang på ølejr på Samsø sammen med 90 andre børn og voksne.
Ungerne havde det kanonsjovt, masser af legekammerater og der var også plads
til voksentid. Om aftenen sov ungerne i teltet mens vi voksne sad nede ved
bålpladsen og hyggede, det var en virkelig dejlig ferie, og også ret billig
faktisk.
Skriv gerne privat hvis du evt. har flere spørgsmål,

Pernille

Fra : Nette

Dato : 26-01-03 08:24

"KC" wrote in message news:b0ufnv$fhq$1@sunsite.dk...
> [...]
>
> Han er 4½. Har tænkt lidt på fx en togtur ud i Europa et eller andet
> sted..... Nogle forslag og erfaring...eller andre gode forslag!!

Hejsa*S*
Nu er det ikke for at lyde kedeligt, men hvad med bare at snuppe en uge
derhjemme, hvor der er rigelig med tid til hinanden og fordybelse i små
ting, som bliver overset i hverdagen?
En gåtur, en cykeltur, et museumsbesøg, bollebagning, en tur på legepladsen
lidt væk fra hvor i bor?
Fordi det er ferie, behøver man jo ikke rejse væk. Når det er ferie, skal
man huske at slappe af.

Nette

Fra : Musen

Dato : 26-01-03 15:48

Klip....
> [...]
> lidt væk fra hvor i bor?
> Fordi det er ferie, behøver man jo ikke rejse væk. Når det er ferie, skal

Det ville jeg også have foreslået. Måske ikke det mest ophidsende for
farmand, men det bliver tit en helt anden måde at være sammen på, når man
har fri, men ikke skal tænke på alt muligt andet end at slappe af (f.eks. at
pakke, nå toget osv.)
Rigtig god ferie under alle omstændigheder

Venlig hilsen Mia

Fra : KC

Dato : 27-01-03 19:20

"Musen" <xxmivse@sol.dkxx> skrev i en meddelelse
> [...]
at
> pakke, nå toget osv.)
> Rigtig god ferie under alle omstændigheder

Tak for forslagene......Jesperhus....der var vi sidste år......og kan kun
være enig at der er bare feeedt *S*

Fordybelse og nyde hinanden..... *S* Som enlig far, hvor jeg har Mathias
hele tiden, så føler jeg at vi har nået en hel del på den konto.......

Er der nogle der fx har erfaring med en togutr til Stockholm? Det er jeg
lidt lun på......

mvh

KV

Fra : Svend Pedersen

Dato : 28-01-03 13:14

> Er der nogle der fx har erfaring med en togutr til Stockholm? Det er jeg
> lidt lun på......

Stockholm er en genial by. Både for børn og enlige fædre.

Eksempelvis kører der en sporvogn fra Norrmalmstorget og ud på Djurgården,
hvor man kan gå i Tivoliet Gröna Lund eller op på Skansen, eller bare "fika"
og kigge på de svenske piger med deres lyse hår og charmerende, blå øjne.
Her ligger også krigsskibet Gustav Wasa, der sank på sin jomfrurejse i vist
nok 1660, og blev hævet tre hundrede år senere. Et imponerende museum, de
har bygget op. Her får både lillemand og far nok at kigge på.

I kan også sejle en tur ud i Skærgården, eller ind til Drottningholm slot i
Mälaren. En flot sejltur, især hvis solen skinner, og det gør den altid i
Stockholm.

I det hele taget en by, der varmt kan anbefales. Har været der med datteren
to gange, og hun er trods alt kun fem år.

Togturen har jeg ingen erfaring med, men X2000 kører jo ruten på 6-7 timer,
så det klarer I fint.

Hvis du ellers er til Sverige, så er der jo i Skåne og Småland utroligt
mange børnevenlige seværdigheder - hvad med at kigge op til Emil og Pippi i
Vimmerby, t.ex.?

God ferie

Svend

Fra : Kisser

Dato : 29-01-03 18:46

Hvad med at tage en tur på ø-lejr??

Det lyder måske som lidt af en "hippie" udflugt, men det er en super (og
billig) måde at være på ferie på. Især med børn.
Fællesskabet i sådan en lejr er utrolig godt. Og alle hjælper alle såvel med
børnepasningen som med opvasken og madlavningen. Desuden er der ofte en
masse aktiviteter til at underholde børnene.
Jeg kan varmt anbefale Vejlø. Jeg var der en del år sammen med min far da
jeg var barn.

Kirsten

"Svend Pedersen" <sv.pedersen@FJERN.DETTE.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3e36731b$0$83841$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Per Ahm

Dato : 29-01-03 20:14

"Kisser" <noway@forgetit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> masse aktiviteter til at underholde børnene.
> Jeg kan varmt anbefale Vejlø. Jeg var der en del år sammen med min far da

Har lige fundet linket til ø-lejren, har selv gået i længerer tid og
funderet over hvad dattern (3år) og jeg skulle til sommer da vi er blevet
alene, og har masser af tid sammen til dagligt, men mangler lidt mulighed
for at komme ud blandt andre. Da det ikke desværre ikke rigtigt nåes i vores
hverdag!

Men det her lyder simpelthen bare perfekt! - Vi tilmelder os deres uge 27 -
Leg for børn og voksne!

http://www.oelejr.dk/vejloe/

Per Ahm

http://www.perahm.dk

"640K ought to be enough for anybody."
Bill Gates, 1981

"I think there is a world market for maybe five computers."
Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Fra : Lykke Andersen

Dato : 02-02-03 11:26

ølejr, det lyder super dejligt, skal om lidt undersøge om det kunne blive
noget for os.

som svar til KC.
du skriver ikke om dine boforhold, bor du i byen, så kunne et
bondgårdsophold måske være noget for dig og din søn,
jeg tænker, hvis du er enlig far, så må det sociale også vægte lidt for dig.
eller kunne man jo ligeså leje et sommerhus, men der er man pokkers alene.

vi har gjort det i nogle år, derfor lyder ølejren som en god ting, så vi
også kunne lære nogle nye mennesker at kende.