Linjeskift i database...
Fra : Rune Nicolajsen

Dato : 24-01-03 17:56

Hejsa.

Jeg trækker et felt ud af en database med linjeskift i, og prøver vha.
følgende kode at erstattet linjeskiftet med "<br>":

Replace(rs2("overskrift"), VbCrlf, "<br>")

Men jeg får følgende fejl:

Microsoft VBScript compilation error '800a0414'
Cannot use parentheses when calling a Sub

/nicolajsen.dk/default.asp, line 41

Replace(rs2("overskrift"), VbCrlf, "<br>")
------------------------------------------^

Jeg har prøvet at fjerne den yderste parentes, så linjen ser således ud, men
det hjælper ikke, linjer bliver gør slet ikke noget når jeg fjerner den:

Replace rs2("overskrift"), VbCrlf, "<br>"

Nogen der ved hvad jeg gør forkert?

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Jonas Schmeltz Aaber~

Dato : 24-01-03 18:14

> Nogen der ved hvad jeg gør forkert?

Tja... du skulle måske definere en variabel først ...

strDbIndhold = rs("felt")
Replace(strDbIndhold, VbCrlf, "<br>")

- kunne jeg tænke mig ... (har ikke prøvet det selv ...)

Jonas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-01-03 18:48

"Rune Nicolajsen" <runenicoljasen@mail.dk> wrote
> Replace(rs2("overskrift"), VbCrlf, "<br>")

ovenstående linie vil jo returnere en teksstreng med resultatet af din
udskiftning, derfor skal du modtage resultatet i en variabel og herefter
udskrive denne.

Se evt: <http://www.asp-faq.dk/article/?id=3>

--
Jakob Andersen

Fra : Rune Nicolajsen

Dato : 24-01-03 20:58

Hejsa.

> ovenstående linie vil jo returnere en teksstreng med resultatet af din
> udskiftning, derfor skal du modtage resultatet i en variabel og herefter
> [...]

Det hjalp. Tak for hjælpen begge to.

Med venlig hilsen

Rune.