God idé søges
Fra : Niels Larsen

Dato : 24-01-03 14:38

Hej
Som relativ ny til ASP, mangler jeg en idé til at håndtere indskannede
dokumenter.
Det jeg mangler idéen til er hvordan jeg skal håndtere mine billeder. Skal
de placeres i et blob i access, eller skal de ligge som filer. med link.
Jeg har kodet login, og jeg skal være sikker på at man skal forbi mit login
før man har adgang til billederne.
Idéer modtages med glæde.
Mvh Niels

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-01-03 15:04

Niels Larsen skrev:

> Det jeg mangler idéen til er hvordan jeg skal håndtere mine
> billeder. Skal de placeres i et blob i access,

Dårlig idé - databaser generelt, og Access især, er dårlige til at
håndtere binære data.

> eller skal de ligge som filer. med link.

Sådan vil man normalt gøre.

> Jeg har kodet login, og jeg skal være sikker på at man skal forbi
> mit login før man har adgang til billederne.

Men på den anden side er der svært at lægge passwordbeskyttelse på
billeder der kan nås direkte med en URL. Hvis man benytter windows-
login vil billederne også være sikret, men så virker siderne kun i
IE.

Hvis dine billeder ikke skal ligge så adressen kan gættes kan du
bruge FilesystemObject til at kopiere billedet fra en sikker til en
usikker adresse når det skal vises. Det kan kombineres med et
vilkårligt navn genereret fra databasen, og sendt videre til asp-
siden. En anden mulighed kunne være at benytte en billedkomponent -
fx AspImage.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-01-03 15:29

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote
> Hvis dine billeder ikke skal ligge så adressen kan gættes kan du
> bruge FilesystemObject til at kopiere billedet fra en sikker til en
> usikker adresse når det skal vises.

En ofte benyttet metode er at lægge billederne udenfor webscope og herefter
streame filensindhold vha. ADO's stream funktionalitet.

--
Jakob Andersen

Fra : Niels Larsen

Dato : 24-01-03 15:54

Det lyder smart, men nu bli´r de nok lige teknisk nok. Er der et sted hvor
man kan læse lidt om det?
Mvh Niels

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-01-03 20:31

"Niels Larsen" <niels@larsen-edb.dk> wrote
> Det lyder smart, men nu bli´r de nok lige teknisk nok. Er der et sted hvor
> man kan læse lidt om det?

Kig på denne tråd:
<http://groups.google.com/groups?threadm=3AEAE802.2040505%40stofanet.dk>

--
Jakob Andersen

Fra : Niels Larsen

Dato : 24-01-03 22:12

KANON!!! - nu virker det - tak for hjælpen!

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-01-03 22:44

"Niels Larsen" <niels@larsen-edb.dk> wrote
> KANON!!! - nu virker det - tak for hjælpen!

Det var så lidt. Kan jeg til gengæld få dig til at kigge på:

<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Jakob Andersen

Fra : Niels Larsen

Dato : 25-01-03 07:26

> "Niels Larsen" <niels@larsen-edb.dk> wrote

Det var nemt - Error: "Kan ikke vise siden"
/Niels

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-01-03 23:34

Niels Larsen skrev:

[<http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html>]

> Det var nemt - Error: "Kan ikke vise siden"

Du kan også få den korte version fra min signatur. Bundcitater er
møgirriterende, og folk der ikke vil følge de gængse standarder for
god netopførsel bliver hurtigt ignoreret af de fleste erfarne
brugere. Usenet.dk-siden er desværre ustabil pt - men siden kan fx
ses via Googles cache:

<http://216.239.57.100/search?sourceid=navclient&hl=da&q=cache:http%3A%2F%2Fusenet.dk%2Fnetikette%2Fcitatteknik.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Henrik Godiksen

Dato : 24-01-03 16:37

Hej Niels

Gå ind på IBM's hjemmeside og download en DB2 database (personal edition,
den er gratis), den er eminent til at håndtere billeder, man kan endda søge
på farver. feks. jeg vil gerne have alle billeder hvor 30 % er grøn eller du
kan sammenligne med et andet image eks. en pistol. Du vil gerne have alle
billeder der indeholder en pistol.

MVH

Henrik Godiksen

- Pædagogiske tutorials på dansk