Fitnes og vægt?
Fra : Tom

Dato : 23-01-03 20:39

Hej

Først vil jeg beklage hvis dette er det forkert forum men jeg synes det var
det som passede bedst.

Jeg er gået igang med at træne i motionscentret for at fedtforbrænde
(omkring maven). Har fået sammensat et program og følger det nøje.
Programmet er bl.a med 4 * 20 minutters cykling og min puls ligger konstant
på en 160-170. Har været igang i 1½ uge og har været der 6 gange á 2 timer.
Spændt gik jeg på vægten i dag og resultatet er lidt overraskende. Ikke et
eneste gram er forsvundet. Arrrrgh alt det besvær og så giver det ikke
noget.
Er der så kun tilbage at rende sulten rundt for at smide en 10 Kg?

--
Tom

Fra : Bjarne Højgaard Jens~

Dato : 23-01-03 22:54

grunden til at du ikke har smidt i vægt er formegentligt, at dine muskler er
ved at udvikle sig større! Muskler vejer mere end fedt, men i virkeligheden
har du måske tabt fedt! For at smide i vægt handler det om energi ind =
energi ud....meget simpel ligning!

mvh. Bjarne

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 23-01-03 23:51

"Bjarne Højgaard Jensen" <b.h.jensen@mail.dk> wrote in message
> [...]
virkeligheden
> har du måske tabt fedt! For at smide i vægt handler det om energi ind =

Grunden er måske nok snarere, at energiindtaget er blevet øget svarende til
det øgede energiforbrug. Sådan er kroppen nemlig indrettet, at den vil
forsøge at kompensere, hvis energiforbruget stiger. Løsningen er altså at
klø på med motionen, samtidig med at man passer på, hvad man spiser.

Umiddelbart virker den træning der bliver beskrevet her ikke som voldsomt
muskelopbyggende, så den tror jeg ikke så meget på Men, når det er sagt,
så vil jeg da anbefale, at man supplerer konditionstræningen med lidt
styrketræning, det giver bedre resultat i det lange løb. Oveni vil jeg også
anbefale, at man i stedet for at køre med fokus på pulsen, så prøv i stedet
at fyre den så meget af som overhovedet muligt, når der kun bruges et
begrænset tidsrum, så bliver der brændt mere energi af.

- Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, Stud. scient biokemi
http://www.cmrc.dk ; http://www.pcarlp.dk

Fra : Christian Holm

Dato : 24-01-03 22:15

Nu fortæller du ikke hvad din maxpuls er, men et pulsinterval på 160-170
virker en smule højt for fuld fedtforbrænding. Man siger at
fedtforbrændingszonen ligger ved 71-78% af din makspuls. Hvis man er i god
form kan man også forbrænde fedt ved et højere pulsinterval, men det regner
jeg ikke med du er udfra det antal kg du gerne vil tabe dig.

Jeg forstår forøvrigt ikke helt dit program. Hvor meget pause har du mellem
de 4*20 minutters cykling og hvad er de andre ting som programmet består af?

/Christian

Fra : Jimmy

Dato : 24-01-03 23:08

"Christian Holm" <TheCriller@REMOVEhotmail.com> wrote in message
> [...]
regner
> jeg ikke med du er udfra det antal kg du gerne vil tabe dig.

Det er vist modbevist mange gange.
Så vidt jeg husker var det en poppet studievært der introducerede
ovenstående og fangede en masse folk med ideen.

Hvis der ikke er nogen der har linket til en af de hjemmesider der beskriver
det kan jeg sikkert finde det på google.

Mvh
Jimmy

Fra : Christian Holm

Dato : 24-01-03 23:56

"Jimmy" <spoerg@efter.den> skrev i en meddelelse

> Det er vist modbevist mange gange.

Hvad er modbevist?

> Hvis der ikke er nogen der har linket til en af de hjemmesider der
beskriver
> det kan jeg sikkert finde det på google.

Jo tak, det må du gerne.

mvh
Christian

Fra : Tom

Dato : 25-01-03 11:47

> Nu fortæller du ikke hvad din maxpuls er, men et pulsinterval på 160-170
> virker en smule højt for fuld fedtforbrænding.

max puls 180

> [...]
mellem
> de 4*20 minutters cykling og hvad er de andre ting som programmet består

Der vel 10-15 minutters "pause" mellem cykling. I disse "pauser" siger
programmet 15 * korpus vrench 35 Kg, osv. så tiden bliver brugt til at træne
lår, arm, ryg og mavemuskler.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Jimmy

Dato : 25-01-03 12:10

"Tom" <tom_christensen@bigfoot.com> wrote in message
> Hej
>
> Først vil jeg beklage hvis dette er det forkert forum men jeg synes det
var
> det som passede bedst.

Det er fint - alternativ er der dk.helbred.slank

> Jeg er gået igang med at træne i motionscentret for at fedtforbrænde
> (omkring maven).

Du kan ikke punktslanke dig.
Du taber sig over det hele eller slet ikke.

> resultatet er lidt overraskende. Ikke et
> eneste gram er forsvundet. Arrrrgh alt det besvær og så giver det ikke
> noget.

Det tager tid.
Da jeg skulle tabe mig for at komme ned i den rette vægtklasse til et stævne
tabte jeg mig fem kilo på tre uger.
Dette gjorde jeg uden motion men udelukkende ved en kostændring.
Jeg begyndte blot at spise grøntsager hver dag og skære ned på
sukker+fedt-indholdende produkter og kun spise tre hovedmåltider.

Efter to måneder havde jeg tabt mig 10 kilo idet jeg efter den første måned
begyndte at løbe fem kilometer hver morgen.

Kort fortalt - husk at ændre din kost og ikke spise det samme, da du så kun
vil opleve et marginalt vægttab.

Det ville i hvert fald efter min mening være dumt ikke at spise mindre når
du bruger så meget tid på træning.
Man kan hurtigt køre død i træningen når man ikke ser resultater.

mvh
Jimmy