onmouseover skift class
Fra : Ukendt

Dato : 22-01-03 21:45

Hejsa gruppe..

Jeg sidder for en af de første gange at lave noget javascript, men er
løbet lidt surt i det.

Jeg vil gerne have et input felt hvor den skifter class (css) når
musen er over.

Hvordan kan det gøres?

jeg prøvede

<input type..... onmouseover="(this.style.class.mouseoverstyle)";

Men nææ det ville ikk virke

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-01-03 21:52

Martin <> skrev :

><input type..... onmouseover="(this.style.class.mouseoverstyle)";

onmouseover="this.className='navnet_på_class';"

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-03 23:00

On Wed, 22 Jan 2003 21:51:31 +0100, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>onmouseover="this.className='navnet_på_class';"

1000 takker

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-03 23:21

<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>onmouseover="this.className='navnet_på_class';"

Lige et tillægsspørgsmål

Kunne man få input feltet til at automatisk give mouseover osv. via
CSS fx?

Altså jeg er for "doven" til at skrive onmouseover.... onmouseout...
onmouseblur... osv osv ved hvert input felt.

Fra : Stig Nygaard

Dato : 22-01-03 23:26

Hej Martin

Martin wrote:
> Lige et tillægsspørgsmål
> Kunne man få input feltet til at automatisk give mouseover osv. via
> CSS fx?

Ja, men ikke i Internet Explorer. I Opera 7, Mozilla, Netscape 7 (6.x?)
og Konqueror 3.x skulle det være muligt vha. :hover (ligesom man kan
gøre det på links hvor det også virker i IE).

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-03 23:40

On Wed, 22 Jan 2003 23:26:20 +0100, Stig Nygaard
<stig@REMOVE-THISrockland.dk> wrote:

> [...]
>og Konqueror 3.x skulle det være muligt vha. :hover (ligesom man kan
>gøre det på links hvor det også virker i IE).

Hmm mærkeligt - Utroligt, syns at IE er ved at stå af hvad angår
understøttelse. Før i tiden (NS4 IE5) der var det IE der "styrede"
verdenen - Men idag ser det ud til at IE er ved at springe lidt bagud
hvad angår det

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-01-03 00:04

Martin <> skrev :

>Men idag ser det ud til at IE er ved at springe lidt bagud
>hvad angår det

De har mere travlt med at indarbejde deres egen mere eller mindre
brugbare cssting.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-01-03 12:35

Martin <> wrote:

> [...]
> understøttelse. Før i tiden (NS4 IE5) der var det IE der "styrede"
> verdenen - Men idag ser det ud til at IE er ved at springe lidt bagud

Klart. Mozilla er den bedste browser i øjeblikket hvad angår understøttelse
af W3's standarder.

--
Jonas Koch Bentzen