Lokalt netværk og opasia adsl
Fra : kcdc@tiscali.dk

Dato : 22-01-03 21:00

Hej alle i ng!

Jeg har et lille problem med det netværk jeg er ved at sætte op for 2
maskiner (XP). Jeg har anskaffet mig en switch og vil gerne kunne
benytte mig af at kunne sende filer over lokal netværket (100 Mbit)
men maskinerne kan ikke findes under Andre Netværk! De kan godt finde
hinanden hvis jeg prøver at pinge dem, men det er (så vidt jeg kan
forstå) vist ikke over lokal netværket, fordi når jeg hiver uplink
stikket ud til switchen så kan de ikke finde hinanden mere!

Er der nogen som kan hjælpe mig lidt på vej?

På forhånd tak!

Kim Christensen

Fra : kcdc@tiscali.dk

Dato : 22-01-03 21:03

Undskyld!

Jeg troede ikke at det første indlæg kom igennem!

/Kim

Fra : Cubus

Dato : 22-01-03 21:31

<kcdc@tiscali.dk> skrev

> [...]
> forstå) vist ikke over lokal netværket, fordi når jeg hiver uplink
> stikket ud til switchen så kan de ikke finde hinanden mere!

Du kunne fx installere en anden protokol til brug for lokalnetværket.

NetBEUI eller IPX/SPX.

http://cubus.adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php

--
Cubus