Bambus
Fra : Dan Mortensen

Dato : 22-01-03 20:39

Hej,

Jeg har tænkt på at bruge nogle bambusstokke til at bygge en ikke alt for
tæt "væg" foran teknikken i den ene side af akvariet. Kan bambus bruges
direkte eller skal det behandles først ? Hvad kan man skrue stokkene fast i,
jeg havde tænkt på noget plade af en slags, men hvad kan bruges i et
akvarium ?

/Dan Mortensen

Fra : Brizz

Dato : 22-01-03 20:47

> [...]
i,
> jeg havde tænkt på noget plade af en slags, men hvad kan bruges i et

Mht behandling af dem ved jeg ikke om det kræver noget. Men pres dem ned i
en flamingo plade og gem den under dit underlag i akvariet. Så burde det
være ok. Evt lav et hul i flamingo pladen. Fyld lidt akvarie silicone ned i
også ned med bambus stokken

Mvh Brian
---
www.gronaerten.dk

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-01-03 15:21

Bambus rådner efter kort tid. Du skal enten lakere dem, men så skinner de,
eller også skifte dem jævnligt.

--

Venligst, / With regards,
Thomas Schreiber

Fra : Carsten Gall

Dato : 23-01-03 16:03

Thomas Schreiber <NOSPAMschreiber@c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b0oto8$gbo$1@sunsite.dk...
> Bambus rådner efter kort tid. Du skal enten lakere dem, men så skinner de,
> eller også skifte dem jævnligt.

For mange år siden, brugte man at dyppe ting i vandglas, og derefter var
de langt mere holdbare.
Om nan stadig kan få vandglas i handlen skal jeg ikke kunne sige.
Ellers må en epoxylak kunne klare det.

Carsten

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 23-01-03 17:16

Ja, men så skinner de jo, og det er efter min mening ikke synderligt pænt.

--

Venligst, / With regards,
Thomas Schreiber

Fra : Jan Bøgh

Dato : 23-01-03 17:59

"Thomas Schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in message
> Ja, men så skinner de jo, og det er efter min mening ikke synderligt pænt.

Så vælg en lak med lav glansgrad.

vh
Jan

Fra : Davidsen

Dato : 23-01-03 19:58

"Carsten Gall" <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Om nan stadig kan få vandglas i handlen skal jeg ikke kunne sige.
>
> Carsten

Vandglas forhandles bl.a. i Matas for en billig penge (og fungerer til
formålet, iflg. diverse akv. litteratur)

Mvh
Davidsen

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 23-01-03 17:30

> [...]
var
> de langt mere holdbare.
> Om nan stadig kan få vandglas i handlen skal jeg ikke kunne sige.

Hej :)
Nu ved jeg ikke lige om vandglads er i handelen i Danmark mere, men her i
Norge bliver det solgt i "store" mængder, da man bruger det til at lime en
"isolerings liste" omkringsbrændeovns dører og komfurer fast. Men såvidt jeg
ved, så indeholder det aspest, og det er jo ikke lige tingen at få i
akvariet.
Hilsen Ditte

Fra : Carsten Gall

Dato : 24-01-03 01:11

Ditte Cecilie Simonsen <ditte@godjenta.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:N2YX9.43651$Hl6.5201247@news010.worldonline.dk...

> [...]
jeg
> ved, så indeholder det aspest, og det er jo ikke lige tingen at få i

Det kan da ikke indeholde asbest! Det er en hel gennemsigtig væske, og
asbest er mig bekendt
fibre.

Carsten

Fra : Ditte Cecilie Simons~

Dato : 24-01-03 01:26

> [...]
> jeg
>

> Det kan da ikke indeholde asbest! Det er en hel gennemsigtig væske, og

Hej Carsten.
Ok, så må det være det, det skal lime fast på ovnsdøren som er aspestfiber,
for aspest er der i hvart fald i noget af det, for ellers er der jo ikke
nogen nytte i at lime det fast (det må jo være brandhæmmende på en eller
anden måde)...... :)
Ditte

--
Verden er din - bruk den :)
Ditte's hjørne av verden: http://tihlde.org/~royb/index.html

Fra : Eva Andersen

Dato : 24-01-03 11:36

> [...]
> for aspest er der i hvart fald i noget af det, for ellers er der jo ikke
> nogen nytte i at lime det fast (det må jo være brandhæmmende på en eller

Vandglas:
http://www.fi.dk/hjemmet/rengoering/indholdsstoffer/metasilikat/
http://cph.ing.dk/konf/root/hvemhlp/html/7391.all.html

Asbest:
http://www.eurofins.dk/index.asp?@@http://domino.eurofins.dk/eurofins/dk/nyh
ed.nsf/6a5f054bab668158c12564e2007c8aa0/4a455bfd96514bdcc12564e2007d11f4?Ope
nDocument

Jeg har i øvrigt selv en gang prøvet at konservere bambus til et akvarium
indrettet som sumpbiotop, og det fungerede fint.
Mvh. Eva