password til xp
Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 22-01-03 17:39

Hej
Lignende spørgsmål har før været fremme, dog uden at jeg har fået løst mit
problem. Derfor prøver jeg igen.

Det drejer sig om et lille hjemmenetværk, og en lille amatør. (Det sidste er
mig!)
4 maskiner alle til en switch. internet via antenneforeningen.

Alle 4 maskiner kommer fint på internettet. Alle maskiner kan se hinanden,
men den ene, den bærbare med winxp-home edition, kan man ikke få lov til at
se drev og filer på. Når man klikker på den i "andre komp." kommer den
velkendte dialogboks: Du skal angive en adgangskode for at oprette denne
forbindelse.
Resource: \\Ditte\IPC$
Adgangskode:

Det er ligegyldigt hvad der indtastes. Password ugyldigt. Vi kan ikke huske
at vi har angivet et passwordkrav på xp-maskinen.
Hvad har vi prøvet? Alle drev og mapper på xp er delt. Gæstekonto er slået
til. Der er hak i fil- og udskriftsdeling i egenskaber for lan-forbindelsen.
Jeg har prøvet at oprette en bruger på xp og så logge på som denne bruger på
en af de andre maskiner, intet resultat. Normalt bruger vi ikke logon på de
tre andre win98 pc'ere. (De står til microsoft family logon)
Som sagt - komputeren kan ses fra de tre andre, men man har ikke tilladelse
til resourcen.

Hvad gør vi galt?

Venlig hilsen

Anders Z.

Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 22-01-03 18:00

> Resource: \\Ditte\IPC$
Jeg skal lige sige at det med Ditte er rigtigt. IPC$ kender jeg ikke noget
til!

VH AZ

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 22-01-03 22:11

In b0mioj$ou6$1@sunsite.dk,
Ditte og Anders Zuschlag <xzuschlag@mail.tele.dk> writes:
> Jeg skal lige sige at det med Ditte er rigtigt. IPC$ kender jeg ikke
> noget til!
>
> VH AZ

At slå gæst kontoen til, vil løse dit problem... det gøres under bruger
indstillinger..

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: @fjern@ i adresse ved svar til mail

Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 23-01-03 16:10

> At slå gæst kontoen til, vil løse dit problem... det gøres under bruger
> indstillinger..
Hej igen

Det er sikkert rigtigt at det som Morten foreslår en gang i mellem vil løse
problemet. Men som jeg også skriver så er gæstekontoen enabled- det hjælper
desværre ikke!

VH AZ

Fra : jens

Dato : 23-01-03 20:28

"Ditte og Anders Zuschlag" <xzuschlag@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
løse
> problemet. Men som jeg også skriver så er gæstekontoen enabled- det

Bliver den bærbare brugt på et firma net eller lignnende ?

Hvis ikke er det bare at angive passwordet til blank.

er der en "tilladingående forbindelser" under netværkstedders egenskaber ?
Er det avanceret eller simpel fildeling ?
(Ses i funktioner/ mappeindstillinger/ vis -øverste boks)

Hvis det ikke hjælper er der slået ipsec til i opsætningen på netkortet, og
det må der så være en grund til.

mvh Jens

Fra : Ditte og Anders Zusc~

Dato : 24-01-03 08:01

> Bliver den bærbare brugt på et firma net eller lignnende ?

Ja, men det er kun en direkte forbindelse mellem to pc'ere. Der hedder
arbejdsgruppen det samme. Problemet med at access delt drev er dog det samme
også der!

> er der en "tilladingående forbindelser" under netværkstedders egenskaber ?

Næ!

> Er det avanceret eller simpel fildeling ?

Simpel fildeling (winxp-home)

> Hvis det ikke hjælper er der slået ipsec til i opsætningen på netkortet,
og
> det må der så være en grund til.

Kan sådan en ipsec slå fra? Hvad er det for en størrelse?

VH AZ

Fra : jens

Dato : 26-01-03 12:25

> Ja, men det er kun en direkte forbindelse mellem to pc'ere. Der hedder
> arbejdsgruppen det samme. Problemet med at access delt drev er dog det
> [...]

Jeg kender ikke "home", men er der ikke i "funktioner"/vis øverst en # hvor
der kan vælges "brug simpel fildeling", hvis der er så fjern "v" i den.

> og
>
> Kan sådan en ipsec slå fra? Hvad er det for en størrelse?

Netværkstedders egenskaber/lanforbindelsens
egenskaber/tcpipprotokol-avanceret,, i sidste fane er der nogle firewall
egenskaber, sæt den på "client-kunvsvar" og slå ipsec fra hvis der er "v" i
den.

Mvh Jens